۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84848469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروههای مقاومت فلسطین: وارد مرحله جدیدی از مبارزه شده ایم

تهران- ایرنا- گروههای مقاومت فلسطین امروز سه شنبه با محکوم کردن جنایت ترور سه مبارز فلسطینی در شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن تاکید کردند: وارد مرحله جدیدی از مبارزه شده ایم و خون شهدای ما هدر نخواهد رفت. 

به گزارش ایرنا، طارق عز الدین سخنگوی رسانه ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری درباره جنایت اشغالگران در نابلس گفت: اوضاع جاری در نابلس جای هیچ عذر و بهانه ای برای هیچکس باقی نگذاشته و ثابت می کند که رژیم صهیونیستی نمی خواهد دست از سر ملت و نیروهای مقاومت بردارد و درصورت سکوت درقبال این جنایت، بدترین بلاها را برسر ملت ما خواهدآورد.

وی افزود: امروزدر برابرسیاست جدید و تنش آفرینی خطرناک اشغالگران قرارگرفته ایم و باید برای دفع این تجاوز موضع جدی و واقعی اتخاذ کرده و از همه طیفهای ملت فلسطین می خواهیم در برابر اشغالگران بایستند و پرچم مقاومت را برافراشته و این رژیم را وادار به پرداخت هزینه تجاوزهایش کنیم.

سخنگوی چهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: ما یک ملت واحد هستیم و اشغالگران سرزمین همه ما را اشغال کرده اند، تفاوتی بین هیچکدام از گروههای مبارز فلسطینی نیست، لذا باید یکپارچه  به این جنایتها پاسخ دهیم .

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس نیز اعلام کرد: مقاومت قهرمانانه امروز نابلس و مبارزه مستمر با اشغالگران صهیونیستی و دفاع مردمی از نیروهای مقاومت، حماسه ای جدید را رقم زده است.

وی افزود: کاملا آشکار است که با ادامه درگیریها در شهرهای مختلف کرانه باختری و مقاومت قهرمانانه به صورتهای مختلف، در مرحله جدیدی از مبارزه با اشغالگران صهیونیست قرار داریم.

سخنگوی حماس ضمن تقدیر از عملکرد قهرمانانه اهالی نابلس در دفاع از نیروهای مقاومت تاکید کرد: اشغالگران موفق به مهار موج فزاینده انقلاب در تمامی شهرهای کرانه باختری نخواهند شد و تاوان جنایت امروز خود را خواهد داد زیرا مردم ما تا گرفتن انتقام شهدای خود از اشغالگران، چشم بر هم نخواهند گذاشت.

کمیته های مقاومت فلسطین نیز به نوبه خود اعلام کرد: خون شهدای نابلس و همه شهیدان دیگر، هدر نخواهد رقت. این خونها ترسیم کننده مسیر انقلاب و آزادگی و آزادی و بازگشت پناهندگان فلسطینی به سرزمین ما خواهد بود.

این کمیته ها تاکید کرد: جنایات و کشتارهای دشمن صهیونیستی در کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس هرگزخللی در عزم و اراده نیروهای مقاومت و رزمندگان ما وارد نخواهد کرد و شعله مقاومت تا بیرون راندن اشغالگران از سرزمین متبرک فلسطین فروزان خواهد ماند.

بر اثر یورش صبح امروز (سه شنبه) نظامیان رژیم صهیونیستی به خانه ای در شهر قدیمی نابلس در کرانه باختری سه جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.

به دنبال محاصره این خانه در بخش قدیمی شهر نابلس توسط نظامیان ارتش اشغالگر قدس، درگیری های شدیدی بین نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی و رزمندگان مقاومت در این شهر رخ داد.

به گفته شاهدان عینی، این درگیری مسلحانه حدود ساعت شش و نیم صبح امروز با محاصره خانه یاد شده در کوی "الحلبه" در بخش قدیمی شهر نابلس آغاز شد و سپس به خیابان اصلی "فیصل" در بخش شرقی شهر نابلس کشیده شد.

نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی برای بازداشت شهروندان فلسطینی از بامداد امروز (سه شنبه) به بخش قدیمی شهر نابلس یورش بردند و مبارزان فلسطینی نیز به مقابله با آنها پرداختند.

ارتش رژیم صهیونیستی سپس نیروهای خود را در شهر نابلس تقویت کرد.

براساس اعلام منابع رسمی فلسطینی، سه مبازر فلسطینی به نام های ابراهیم النابلسی از اعضای گردان های شهیدان الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح و اسلام صبوح و حسین جمال طه در این درگیری شهید شد.

براساس گزارش رسانه های صهیونیست، نیروهای رژیم صهیونیستی در حمله به خانه یاد شده از موشک دوش پرتاب استفاده کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که دستکم ۴۰ شهروند فلسطینی نیز در بخش قدیمی شهر نابلس به ضرب گلوله صهیونیست ها زخمی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha