۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبر: 84848241
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اردبیل به طرح ملی تلاوت قرآن کریم پیوست

۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبر: 84848241
اردبیل به طرح ملی تلاوت قرآن کریم پیوست

اردبیل - ایرنا - دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیوستن استان اردبیل به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) خبرداد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم ، حسین مقدم‌کیا روز سه‌شنبه در آیین پیوستن اردبیل به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) افزود: با پیوستن اردبیل همه نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به علوم قرآنی قادر خواهند بود در کلاس‌های تخصصی قرآن کریم طرح ملی شرکت کنند.

وی ادامه داد: همه ثبت‌نام کنندگان هشت تا ۱۵ سال پسر و ۱۰ تا ۱۵ سال دختر آموزش‌های ویژه را فراخواهند گرفت.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد استان اردبیل در زمینه قرائت قرآن در سال های گذشته سرآمد بوده است.

وی افزود: استعدادهای قرآنی در بین نوجوانان و جوانان استان اردبیل وجود دارد و طرح ملی تلاوت دنبال کشف و شکوفایی این استعدادهاست.

مقدم‌کیا از مسئولان استانی خواست برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح پای کار باشند تا منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت قاریان ممتاز در این استان اجرایی شود.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا (ع) امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد،  پس از ثبت‌نام تا پایان شهریورماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل  جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

اردبیل به طرح ملی تلاوت قرآن کریم پیوست

به گفته دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور ، هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر "سطح یک" در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش خواهد شد.

وی افزود: اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می‌شود، نگاه به اجرای طرح باید نگاهی استانی باشد و حتی روستاها هم در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: برای جذب نوجوانان می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان‌ها و ائمه جماعات بهره گرفت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha