۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۴:۴۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84847796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای پنتاگون: چین در تلاش برای تحت فشار قراردادن تایوان و جامعه بین الملل است

نیویورک – ایرنا- کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی ادعا کرد: چین در تلاش است تایوان و جامعه بین‌المللی را با انجام رزمایش های نظامی گسترده در اطراف جزیره تایوان تحت فشار قرار دهد.

کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری مدعی شد: واضح است که چین سعی دارد تایوان را تحت فشار قرار دهد. واضح است که آنها سعی دارند جامعه بین المللی را تحت فشار قرار دهند. ما فریب نخواهیم خورد و این روش موثر نخواهد بود.

کال گفت، به جای بازی خوردن از چین در این شرایط، آمریکا به پرواز، کشتیرانی  و کار در هر جایی که قوانین بین‌المللی به آن اجازه دهد، از جمله در تنگه تایوان ادامه خواهد داد.

معاون وزیر دفاع آمریکا در عین حال گفت که ارزیابی جدیدی مبنی بر احتمال حمله چین به تایوان در دو سال آینده وجود ندارد.

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اظهارنظر عمومی خود در مورد تایوان پس از سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره مدعی شد که نگران تایوان نیست اما نگران اقدامات چین در منطقه است.

وزارت دفاع چین، از برگزاری رزمایش نظامی جدیدی در روز دوشنبه در دریا و حریم هوایی اطراف تایوان خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رویترز به نقل از وزارت دفاع چین، ارتش چین یک روز پس از پایان برنامه ریزی شده بزرگترین مانورهای تاریخ خود در اعتراض به سفر هفته گذشته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از برگزاری رزمایش نظامی جدیدی در روز دوشنبه در دریا و حریم هوایی اطراف تایوان خبر داد.

فرماندهی ارتش شرق چین اعلام کرد: تمرینات مشترکی را با تمرکز بر عملیات ضد زیردریایی و حمله دریایی انجام خواهد داد که این نگرانی برخی از تحلیلگران امنیتی و دیپلمات ها را از ادامه فشار پکن بر قدرت دفاع تایوان تایید می کند.

سفر هفته گذشته پلوسی به تایوان خشم چین را برانگیخت.

مدت زمان و مکان دقیق آخرین مانورها هنوز مشخص نیست، اما تایوان قبلاً محدودیت‌های پروازی را در نزدیکی شش منطقه تمرینی قبلی چین در اطراف جزیره کاهش داده است.

فراتر از شلیک ۱۱ موشک بالستیک کوتاه برد در طی چهار روز قبل از رزمایش، کشتی های جنگی چینی، جت های جنگنده و پهپادها به طور گسترده در اطراف جزیره مانور دادند.

اندکی قبل از پایان این رزمایش ها در روز یکشنبه، حدود ۱۰ کشتی جنگی هر کدام از چین و تایوان در فاصله نزدیک در اطراف خط میانی غیررسمی تنگه تایوان مانور دادند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha