۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 84847414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار بروجرد: خبرنگاران پرچمداران آگاهی بخشی در جامعه هستند

بروجرد - ایرنا - شهردار بروجرد گفت: خبرنگاران سفیران و پرچمداران اگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی در جامعه هستند.

" یحیی عیدی بیرانوند"  روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بی شک نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی و روشن کردن اذهان عمومی، بی بدیل و بی نظیر است.
وی ضمن گرامیداشت ۱۷مرداد سالروز شهادت شهید اهل قلم محمود صارمی و تبریک این روز به خبرنگاران افزود: جامعه به وجود خبرنگارانی که به رغم مشکلات فراوان در راستای آگاهی بخشی، تلاش می کنند افتخار می کند.

عیدی بیرانوند اظهار داشت: ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت غیور فرزندی از دیار شهر فرزانگان، شهید محمود صارمی است که به دلیل احساس وظیفه جان خود را فدای ارمان‌های اسلام و قران نمود و جاودانه شد.
شهردار بروجرد گفت: به برکت خون شهید صارمی و به پاس زحمات تلاشگران عرصه نشر و بیان حقایق درچارچوب خبر۱۷ مرداد  به نام « روزخبرنگار » مزین تا همواره  زحمات این تلاشگران مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی برای فعالان عرصه خبر گفت:  امیدوارم که با استعانت از درگاه خداوند متعال و با بهره از قلم و تدبیر خویش در راستای خدمت روز افزون به مردم موفق باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ سال ۱۳۷۷ شهید محمود صارمی از خبرنگاران خدوم و صدیق خبرگزاری جمهوری اسلامی که به ‌عنوان نماینده خبرگزاری در دفتر این بنگاه خبری در شهر مزارشریف کشور افغانستان مشغول فعالیت بود که با حمله گروهک تروریستی طالبان شربت شهادت را نوشید و شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد ماه را از سال ۱۳۷۸ (یک سال بعد از شهادت محمود صارمی) به یاد این شهید بزرگوار روز خبرنگار نامید.
شهید محمود صارمی ۷ خرداد ماه ۱۳۴۷ در شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود. در سال ۱۳۶۴ در رشته جغرافیای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی پذیرفته شد. پس از گذراندن چند ترم راهی جبهه شد و به مدت ۱۷ ماه به مبارزه با دشمنان بعثی پرداخت. وی پس از اتمام تحصیلات در سال ۱۳۷۰ همکاری خود را با سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز کرد و در ۱۹ فروردین ماه ۱۳۷۱ به استخدام ایرنا درآمد. شهید صارمی در سال ۱۳۷۱ همزمان با ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، ازدواج کرد و در سال ۱۳۷۵ به عنوان مسئول دفتر ایرنا در شهر مزار شریف افعانستان منصوب شد.

وی پس از دو سال تلاش در امر خبر رسانی رویدادهای افغانستان در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ همراه با دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران به دست نیروهای طالبان به اسارت گرفته شد و در نهایت مظلومیت در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha