۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1367
کد خبر: 84847313
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین‌های عاشورای حسینی در شهرهای شمال اصفهان برگزار شد

کاشان - ایرنا - شهرهای شمال استان اصفهان روز دوشنبه همزمان با سالروز شهادت سرور آزادگان جهان حضرت سیدالشهدا (ع) یکپارچه در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، مردم ولایتمدار شهرستان‌های کاشان، اردستان، آران و بیدگل و نطنز با برگزاری آیین‌های عاشورای حسینی در سوگ حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

هیات‌های مذهبی در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با حضور در مسجدها، تکیه‌ها و حسینیه‌ها و همچنین حرکت در خیابان‌ها با فریادهای یاحسین، عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشتند.

عاشقان و دلسوختگان سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در کاشان نیز امروز همزمان با عاشورای حسینی جلوه‌گاه خاطره مرثیه‌سرایان بزرگی همچون محتشم و ملامحسن فیض کاشانی را دوباره زنده کردند.

برخی سوگواران با حضور در مکان‌های مذهبی از جمله بارگاه ملکوتی حضرت سلطانعلی علی‌بن‌امام محمدباقر (ع) در مشهد اردهال با در دست داشتن بیرق‌های عزا و راه‌اندازی دسته‌های عزاداری، یاد و خاطره مظلومیت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش را گرامی داشتند.

به همین مناسبت آیین‌ سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان با حضور قشرهای مختلف مردم عزادار در مسجد صادقیه برگزار شد.

در شهرها و روستاهای اردستان، آران و بیدگل و نطنز و به ویژه در روستای تاریخی ابیانه از توابع شهرستان نطنز نیز عزاداران حسینی با حمل نخل‌ها و برپایی آیین‌های سنتی در سالروز شهادت تشنه‌لبان کربلا به سوگ نشتتند.

به همین مناسبت برخی مکان‌های مذهبی از جمله امامزادگان هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل، آقا علی عباس (ع) بادرود نطنز و امامزادگان اسماعیل و موسی (ع) اردستان شاهد حضور هیات‌های مذهبی و دسته‌های سینه‌زن و زنجیرزن در سوگ شهادت حضرت امام حسین (ع) بود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

اردستان نیز با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با ۴۷ هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha