۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۰۷
کد خبرنگار: 3110
کد خبر: 84847128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماه محرم فرصتی مغتنم برای آشنایی مردم با فلسفه قیام حسین ( ع ) است

ایلام - ایرنا -امام جمعه چرداول گفت: ماه محرم فرصتی بزرگ برای آشنایی مردم با فلسفه قیام امام حسین(ع) و عاشور است و باید از این حماسه تاریخی درس گرفته و مسیر زندگی خود را حسینی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد جواد قنبربیگی شامگاه یکشنبه در اجتماع عزاداران امام حسین(ع) در شهر سرابله افزود: حادثه عظیم عاشورا نماد همه خوبی ها و نیکی ها بود و امام حسین (ع) مسیر حق و حقانیت را تا قیام و ظهور حجت نشان داده است.

وی اضافه کرد: دستاوردهای بزرگ قیام عاشورا امروز مسیری برای استقلال طلبان و آزادیخواهان جهان شده و فقط انقلاب جمهوری اسلامی ایران ادامه مسیر عاشورا برای اتصال به قیام موعود است.

وی در ادامه گفت: در دانشگاه عاشورا درس های متفاوتی از زندگی را در پیش روی جویندگان علم و حقیقت قرار داد که یکی از ارزشمندترین آموزش ها در مکتب عاشورا، درس چگونه عاقبت به خیر شدن است.

حجت الاسلام قنبربیگی مهمترین دلایل عاقبت بخیری این افراد را دوستی با اهل بیت (علیهم السلام)، تعقل و تفکر، معاد گرایی و دنیا گریزی، دوری از ناامیدی، تواضع و فروتنی در برابر حق و مبارزه علیه باطل عنوان کرد.

وی با ذکر این نکته که عشق به علی(ع) و اولاد علی (ع) عاقبت به خیری دارد اضافه کرد: حادثه ماندگار عاشورا برگ زرینی دارد که تمام فضایل انسانیت به نمایش گذاشته شده است و در واقع تمام زیبایی در عاشور است.

امام جمعه شهرستان چرداول تاکید کرد: انقلاب و نظام ما نیز با الهام از عاشورا هرگز زیر بار ظلم و ستم نرفته و همین ایستادگی و مقاومت سبب شده تا استکبار جهانی در مقابل فرهنگ سرخ عاشورا و شهادت تسلیم شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha