۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 84846771
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حرم امام خمینی(ره) میزبان عزاداران حسینی

۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبر: 84846771
 حرم امام خمینی(ره) میزبان عزاداران حسینی

شهرری- ایرنا- مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در حرم امام خمینی(ره) با حضور عزاداران سیدالشهدا و عاشقان روح الله برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مراسم عزاداری و سوگواری شب تاسوعای حسینی با حضور یادگار امام و عاشقان اباعبدالله در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.

این برنامه با مداحی و ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش آغاز و سپس با سینه زنی جمعیت ادامه یافت.

سخنران این مراسم حجت الاسلام شهاب مرادی بود؛ او در شب تاسوعا در حرم امام امام راحل گفت: آن روی «الله اکبر» گفتن امام «تصغیر» بود. واقعا در نگاه امام آمریکا هیچ غلطی نمی توانست بکند؛ واقعا آمریکا، صدام و شاه قدرتی نداشتند. پیروزی شگفت انگیز امام به خاطر این نگاه بود.

این کارشناس مسائل دینی یادآور شد: ناراحتی هایی که امام در سال ۱۳۲۳ دارند ادامه بحث کشف حجاب و تعطیلی روضه ها است؛ همیشه امام دغدغه برپایی مجالس امام حسین(ع) به شکل سنتی منبر و روضه را داشتند و به کسانی که مخالف عزاداری سنتی بودند می گفتند اگر راست می گویید که دغدغه شما امنیت است، بدانید که امنیت ایران را دسته جات عزیز عاشورا تأمین می کند.

مرادی تأکید کرد: غیر از اینکه باید حکومت ظلم برچیده شود، امام با یک نگاه پر از امید به اصلاح جامعه نگاه می کنند؛ چیزی که از آثار ایشان برداشت می کنیم این است که امام هیچ وقت ناامید نشد.

وی افزود: هدف خیلی ها از قیام آرزوهای خودشان است؛ چون موانع آرزوهای آنها بزرگ است.

مرادی خاطرنشان کرد: در نگاه مطلوب امام، بزرگ فقط خدا است. خیلی ها نوشته اند محرم ماهی است که عدالت در برابر ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرد؛ امام محرم را فقط قیام و پیروزی حق بر شمشیر می داند. امام هیچ گاه موافق خشونت نبوده و قیام لله و مهاجرت به سوی خدا عمده دغدغه امام است.

مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان امشب نیز در حرم امام راحل برگزار می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha