۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۹
کد خبر: 84846738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا در رزمایش مشترک با هند نزدیک مرز چین شرکت می‌کند

تهران- ایرنا - آمریکا در رزمایش مشترک نظامی با هند در کمتر از ۱۰۰ کیلومتری از مرزهای مورد مناقشه دو کشور چین و هند شرکت می کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری «سی ان ان » براساس اطلاعات یک افسر ارتش هند، رزمایش نظامی مشترک آمریکا و هند اواسط اکتبر در ارتفاعات هزار پایی در منطقه « اولی » در ایالت «اوتاراخاند» هند با تمرکز بر تمرینات در ارتفاعات بالا برگزار خواهد شد. 

منطقه اولی در ۹۵ کیلومتری از خط کنترل کنونی (LAC) واقع شده است و این منطقه ممنوعه در مرز مورد مناقشه میان چین و هند است. 

این رزمایش نظامی به عنوان هجدهمین رزمایش مشترک نظامی سالانه به عنوان " تمرین جنگ " معروف است. 

روابط میان چین و هند از زمان نزاع‌های خونین میان سربازان این دو کشور در هیمالیا در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ که منجر به کشته شدن دستکم ۲۰ سرباز هندی و ۴ سرباز چینی شد، ادامه دارد. این تنش‌ها اخیرا به دلیل ساختن پلی از سوی چینی‌ها به سمت دریاچه «پانگونگ تسو » افزایش یافته است. این اقدام چین از سوی دولت هند به عنوان " اشغال غیرقانونی " به شدت محکوم شد. 

از سوی دیگر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به خبرنگاران « سی ان ان »  درباره این رزمایش مشترک گفت : « این رزمایش مشترک به عنوان یکی از مهمترین اصول در به اشتراک‌گذاری دیدگاه ما برای منطقه میان دو اقیانوس هند و آرام است. » 

هند و چین در مرزهای مشترک به طول بیش از ۳ هزار کیلومتر دارای اختلاف هستند و با وجود برگزاری مذاکرات مختلف مرزی، دو کشور هنوز نتوانسته‌اند این اختلافات را رفع کنند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha