۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 84846729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز ظهر عاشورا در استان مرکزی اقامه شد

۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 84846729
نماز ظهر عاشورا در استان مرکزی اقامه شد

اراک - ایرنا - نماز ظهر عاشورا روز دوشنبه در نقاط مختلف استان مرکزی اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز ( دوشنبه) همزمان با وقت شرعی اذان، نماز ظهر عاشورا در میادین اصلی شهرها، مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه استان مرکزی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا اقامه شد.

مردم مومن و عزادار استان مرکزی که از ساعات اولیه روز عاشورا در قالب دسته ها و هیات های عزاداری با شور و حال وصف نشدنی آیین های سوگ سالار شهیدان را برگزار کردند، با شنیدن اذان ظهر، در صفوف منظم و به هم پیوسته، نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز سرو و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) اقامه کردند.

همانگونه که امام حسین(ع) در روز عاشورا و در میان هیاهوی جنگی نابرابر، ارتباط معنوی با خالق و انجام فریضه الهی نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش خصمانه تیرهای جفا، نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد، با طنین انداز شدن نوای اذان، سوگواران حسینی در اراک و دیگر نقاط استان مرکزی نیز در میادین مرکزی، مصلی‌ها، مساجد و بقاع متبرکه دست از عزاداری برداشته و در صف نماز ایستادند.

نماز ظهر عاشورا در مصلی بیت‌المقدس اراک به امامت آیت‌الله « قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اقامه شد.

با اقامه نماز ظهر عاشورا، هیات های عزاداری در اراک و سایر شهرها آیین های سوگ را از سرگرفتند و در مصیبت کربلا اشک ماتم ریختند.

نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا در نقاط شهری و روستایی خمین، محلات، دلیجان، ساوه، زرندیه، آشتیان، تفرش، کمیجان، فراهان، خنداب و شازند نیز اقامه شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha