۱۶ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۴۳
کد خبرنگار: 1456
کد خبر: 84846536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین وداع با پیکر شهید سردار حاج رحیم کابلی در بهشهر برگزار شد

ساری - ایرنا - مردم شهیدپرور، مومن و انقلابی بهشهر، در شب تاسوعای حسینی با علمدار دشت کربلا، با شهید مدافع حرم سردار حاج رحیم کابلی وداع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم وداع با سردار شهید حاج رحیم کابلی شهید تازه تفحص شده خان طومان سوریه که بعد از ۶ سال شناسایی و به زادگاهشان برگشت با حًور مسوولان استانی و شهرستانی، خانواده شهدا و مردم ولایتمدار بهشهر همراه با عزاداری، نوحه خوانی و سینه زنی در جوار شهدا گمنام مصلای بزرگ بهشهر برگزار شد.
حاج حسین یکتا از یادگاران دفاع مقدس در این‌مراسم با اشاره به اینکه امشب شب وداع با شهید نیست و شب وصال و رزق و روزی آسمانی  و اتصال به خداست، گفت: امشب شب الحاق و اتصال است و همه به دعوت شهید در این مراسم هستند تا نگاه شهید شامل حالشان شود.
وی افزود: شهید کابلی امشب و در این ماه محرم امد تا دست ما را بگیرد و در دستان بقیه الله بگذارد تا در وداع آسمانی با این شهید به وصال برسیم.
یکتا با بیان اینکه شهدا به موقع و سر بزنگاه به داد ما می رسند، خاطر نشان کرد: در برهه ای از زمان و زمانی که انقلاب تراز داشت شهدای غواص آمدند و اکنون هم شهید کابلی و همرزمانش به موقع به دادمان رسیدند تا راه را گم نکنیم و در مسیر ولایت ثابت قدم باشیم.
وی گفت: اکنون در زمانی زندگی می کنیم که عالم بهم ریخته و احسن الحالی در راه است و باید خود را برای تمدن اسلامی آماده کنیم.
یکتا افزود: همه شهدا و امشب شهید کابلی به همه ما توجه می کنند و نظر دارند و در این سب وصال بلید فکر و نیت و حال خوب داشته باشیم تا شهید حالمان را خوب کند و به نیت های ما توجه کند و کاری کند که اثرگذار باشیم.  

این مراسم‌معنوی با نوحه خوانی، عزاداری و سینه زنی مداحان اهل بیت و پخش کلیپ سخنرانی ها و زندگی سردار حاج رحیم‌کابلی همراه بود.

آیین تشییع و خاکسپاری پیکر پاک سردار شهید حاج رحیم کابلی یکشنبه ۱۶ مردادماه در روز تاسوعای حسینی از بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر تا پارک‌ملت تشییع و در بهشت فاطمه (س)   بهشهر خاکسپاری می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha