سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری: غافلگیری های بزرگی برای اشغالگران داریم

تهران – ایرنا – سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری گفت: گردان های قدس، غافلگیری های بزرگی برای دشمن صهیونیستی دارد که آنها را در هنگام ضرورت رونمایی می کند.

طارق عزالدین شامگاه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: گردان های قدس پاسخ طبیعی خود را به تجاوزهای اشغالگران جنایتکار به شکل برنامه ریزی شده و با تاکتیک های نظامی و راهبردی می دهد اما چگونگی این پاسخ  را اکنون فاش نمی کند.

وی اضافه کرد: امروز این پاسخ با ضربه های مشخص انجام می شود و ما در مقابل یک درگیری قرار داریم که ممکن است به طول انجامد و برگ برنده های بسیاری برای فشار بر دشمن داریم که در دست گردان های قدس است.

عزالدین گفت: دشمن صهیونیستی به خوبی می داند که گردان های قدس غافلگیری های بزرگی دارد و به همین خاطر بر میانجی مصری برای آغاز گفت و گو ها به منظور پایان دادن به عملیات مقاومت فشار می آورد.

وی بیان کرد: دشمن می خواهد درگیری را در همین حد و سطح متوقف کند تا از پیروزی های بیشتر توسط مقاومت جلوگیری کند، هر چند که این پایداری مقاومت و ملت، خود یک پیروزی بزرگ بشمار می رود.

این عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: حمله روز جمعه به غزه بی احترامی به میانجی مصری به شمار می رود که در حال رایزنی های فشرده برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع بود.

عزالدین اضافه کرد: میانجی مصری درحال اطمینان دهی بود که اوضاع رو به آرامش است ولی ماهیت اشغالگر صهیونیستی فریب و خدعه است و حاضر است هم پیمانانش را نیز به خاطر منافع خود فریب دهد.

وی افزود: این اقدام اشغالگران میانجی مصری را با سرخوردگی روبرو کرد اما ما با شناختی که از دشمن داریم هرگز خود را از مکر اشغالگران ایمن ندانسته و نمی دانیم.

عزالدین تصریح کرد: تماس ها چه از طرف مصری و چه نمایندگان سازمان ملل متحد قطع نشده است و ادامه دارد اما اکنون برای سخن گفتن از آتش بس و ورود به جزییات آن زود است و تنها هدف ما پاسخ به این تجاوز با تمام قدرت است.

وی گفت: دشمن می داند که هرچند او آغازگر حمله بوده است ولی سخن آخر را گردان های قدس می زند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری بیان کرد: ما با دیگر گروه های مقاومت اتفاق نظر داریم و آن ها از ابتدای عملیات در جریان جزییات قرار دارند و ما نیز موضع خود را از چند روز پیش و از زمان دستگیری شیخ بسام السعدی به آن ها اعلام کردیم.

عزالدین افزود: ما به آن ها اعلام کردیم که تصمیم داریم درباره این جنایت سکوت نکنیم و امروز نیز ما با هماهنگی دیگر گروه های مقاومت وارد این نبرد شده ایم.

وی گفت: همه گروه ها در این نبرد باهم متحد هستند و گردان های قدس نوک پیکان این نبرد هستند و هرکس بخواهد به این مقاومت بپیوندد و در این نبرد مشارکت کند، این مشارکت برای او یک شرف و افتخار محسوب می شود.

عزالدین اظهار کرد: شکل گیری رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطین بر اساس قتل و جنایت و کشتار ملت فلسطین بوده است و اکنون نیز تلاش می کند در آستانه انتخابات، دستاوردی سیاسی از طریق نظامی، خون فلسطینیان، کشتار غیرنظامیان و بمباران زیرساخت ها و کشتن زنان و کودکان کسب کند و و این بزرگترین کاری است که می تواند انجام دهد.

وی بیان کرد: دشمن می داند که هدفی مشخصی در غزه ندارد و می داند که نمی تواند مقاومت را نابود کند و دستاوردی نظامی در غزه داشته باشد زیرا غزه شرایط بسیار دشوارتری را نیز پشت سر گذاشته و مقاومت کرده و امروز نیز مقاوم ایستاده است.

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی گفت: مقاومت ادامه دارد و گردان های قدس ثابت می کند که همه جنگ های گذشته تاثیری در توان مقاومت نداشته است و آمادگی دارد وارد یک نبرد طولانی شود و توان دشمن را به فرسایش بکشاند.

عزالدین با بیان اینکه مقاومت تاکتیک خوبی برای به کارگیری امکانات در زمان و مکان مناسب را دارد ، اضافه کرد: کمیت و نوع سلاح و امکاناتی را که مقاومت به کار می گیرد در چارچوب سیاست صبر راهبردی است.

وی افزود: اشغالگران باید بدانند که نبرد طولانی است و مقاومت این امکان را دارد که با آن ها وارد یک نبرد فرسایشی حساب شده شود و این دشمن تا زمانی که به اشغال سرزمین ما پایان ندهد روی آرامش نخواهد دید.

وی گفت: ما اطمینان داریم که گردان های قدس با توجه به تجربه و توان خود توانایی فرستادن پیام های مهمی به دشمن را دارد و می تواند او را به به مربع فرسایش بکشاند و شعله مقاومت را در این سرزمین مقدس روشن نگه دارد.

عزالدین اضافه کرد: چند روز قبل زمانی که اشغالگران به اردوگاه جنین حمله و شیخ بسام السعدی را بازداشت کردند، گردان های قدس برای پاسخ به این تجاوز اعلام آماده باش کامل کرد.

وی تصریح کرد: گردان های قدس بدون اینکه حتی یک گلوله شلیک کند، در سرزمین های اشغالی منع آمد و شد برقرار کرد و شهرک نشین ها مجبور شدند ۴ روز وارد پناهگاه شوند یا در اطراف و نزدیک پناهگاه ها به سر برند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری با بیان اینکه اشغالگران بدون حتی شلیک یک گلوله درحالت ترس و هراس بسر بردند، افزود: این معادله وحشت یک دستاورد بزرگ است که گردان های قدس در داخل سرزمین های اشغالی کسب کرده است و این نخستین پیروزی قبل از آغاز نبرد بود.

عزالدین افزود: به همین خاطر دشمن خواست با ترور فرماندهان گردان های قدس، شکست خود را در این باره جبران کند و به آن پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: این ایجاد ترس و هراس، ثابت می کند که ما در واقع ابزار پاسخگویی دردناک به اشغالگران را در اختیار داریم.

عزالدین گفت: تا زمانی که گردان های قدس وجود داشته باشد این معادله وحشت نیز وجود خواهد داشت و دشمن تا زمانی که خواست مقاومت را نپذیرد، در این وضعیت به سر خواهد برد.

وی اظهار کرد: اگر خواست مقاومت را نپذیرد مقاومت ادامه دارد و اشغالگران می دانند که گردان های قدس در مرزهای نوار غزه در کمین آن هاست و منع آمد و شد در شهرک های اطراف نوار غزه از ترس ضربات مقاومت ادامه می یابد.

این عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه اشغالگران خوب می دانند که صبر و تحمل ملت ما بیشتر از آنهاست گفت: اشغالگران عادت ندارند مدت طولانی در حالت هراس و ترس زندگی کنند به همین خاطر همیشه برای پایان دادن به درگیری به سوی واسطه ها و میانجی ها می شتابد.

عزالدین افزود: ملت ما صاحب سرزمین و صاحب تصمیم است و از حق و سرزمین خود دفاع می کند اما شهرک نشین های صهیونیست نمی توانند این فشار را تحمل کنند و به مدت طولانی در پناهگاه ها زندگی کنند به همین خاطر دشمن تا پیش از وخیم تر شدن اوضاع و تحقق دستاوردهای بیشتر برای مقاومت، برای پایان دادن به درگیری تلاش می کند.

وی اضافه کرد: معادله وحشت و منع آمد و شد ادامه می یابد و به صورت لحظه ای به سمت تمام شهرهای اشغالی موشک شلیک می شود و این باعث می شود این وضعیت و حلت ترس و هراس ادامه یابد.

عزالدین افزود: کرانه باختری با وجود اینکه در شرایط دشوار امنیتی و نظامی و مشت آهنین صهیونیست ها و تشکیلات خودگردان بسر می برد اما گردان های قدس در این مناطق در زمان مناسب وارد میدان می شود و به این تجاوزها پاسخ می دهد و هیچ چیز نمی تواند آن ها را از پاسخ مناسب بازدارد.

مناطق مختلف نوار غزه از عصر جمعه شاهد حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است که در جریان آن دستکم ۱۵ نفر شهید و ۱۱۴ نفر دیگر مجروح شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha