۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۲۸
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 84846422
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دهها زخمی در آتش سوزی بزرگ تاسیسات ذخیره‌سازی نفت خام کوبا
عکس تزئینی است

تهران - ایرنا - مقام‌های کوبا روز شنبه اعلام کردند که در پی برخورد صاعقه به تاسیسات بزرگ ذخیره سازی و نگهداری نفت خام در شهر ماتانزاس و چهار انفجار پیامد آن، بیش از ۵۰ تن مصدوم شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ وزارت انرژی و معادن کوبا در شبکه اجتماعی توئیتر اعلان کرد که ماموران آتش نشانی و کارشناسان هنوز برای مهار شعله ها در تاسیسات سوپرتانکر ماتانزاس تلاش می کنند که از جمعه شب و با توفان و رعد و برق آغاز شد.

به گفته مقام های کوبا؛ میگوئل دیاز کانل رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین بامداد شنبه از محل حادثه در شهر ماتنزاس که با ۱۴۰ هزار سکنه در خلیجی به همین نام و در مسافت ۱۰۰ کیلومتری هاوانا پایتخت کوبا واقع شده، دیدار کرده است.

خبرگزاری رسمی کوبا اعلان کرد که با آتش گرفتن یک مخزن بر اثر برخورد تندر، شعله های آتش به دومین مخزن سرایت کرد.

هنوز میزان نفتی که در این تاسیسات بزرگ ذخیره سازی آتش گرفته و یا در معرض خطر قرار دارد و از آن به عنوان سوخت برای نیروگاه های تولید برق استفاده می شده، مشخص نیست.

 بیمارستان فواستینو پرز اعلان کرده که از ۵۲ مصدومی که به این بیمارستان انتقال یافته اند، حال یک نفر به شدت وخیم است، شرایط سه بیمار وخیم و ۱۰ نفر نیز بدحال هستند.

مقام های کوبا اعلام کرده اند که محله دابروک که نزدیک ترین مکان مسکونی به محل حادثه بوده، تخلیه شده است و حتی برخی از ساکنان یک محله دورتر نیز خانه هایشان را ترک کرده اند.   

این حادثه هم زمان با کمبود سوخت در کوبا رخ داده است.

 
 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha