۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۰۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84846412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفتگوی تلفنی وزرای دفاع اوکراین و ترکیه درباره صادرات غلات

تهران-ایرنا- وزرای دفاع کشورهای ترکیه و اوکراین در یک گفتگوی تلفنی آخرین تحولات مربوط به صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، وزیر دفاع ترکیه روز شنبه در گفتگو با همتای اوکراینی خود آخرین تحولات صادرات غلات اوکراین را از طریق دریای سیاه بررسی کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه در تماس تلفنی با الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین و همچنین الکساندر کوبراکوف، وزیر زیرساخت این کشور درباره وضعیت صادرات غلات و اجرای توافقنامه استانبول بحث و گفتگو کردند.

در این گفتگوی تلفنی وزرای دو کشور از تسریع ادامه حمل و نقل غلات و کار مشترک انجام شده در مرکز هماهنگی مشترک در استانبول استقبال کردند.

ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین ۲۲ جولای سال جاری میلادی توافقی را برای بازگشایی سه بندر اودسا، چرنوگورسک و یوژنی در اوکراین به منظور صادرات غلاتی که ماه‌ها بود به خاطر جنگ کنونی میان کی‌یف و مسکو در آنجا گیر کرده، امضا کردند؛ جنگی که اکنون شش ماه از آغازش می‌گذرد.

تاکنون، چهار کشتی با بیش از ۸۴ هزار و ۵۰۰ تن غلات، بنادر اوکراین را بر اساس توافق تاریخی برای رفع انسداد صادرات غلات اوکراین ترک کردند که بسیاری معتقدند به کاهش بحران جهانی غذا کمک می‌کند.

مرکز هماهنگی مشترک در استانبول که پرسنل روسی، اوکراینی، ترکیه‌ای و سازمان ملل عضو آن هستند، گفته است که دو کشتی دیگر جمعه همین هفته از بنادر چورنومورسک و اودسا حرکت خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha