۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۳
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84846348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا در چهارمحال و بختیاری یک فوتی برجا گذاشت

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در این استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: با احتساب مورد جدید، مجموع فوتی‌های کرونا در استان به یک هزار و ۸۵۶ نفر رسید.

علی احمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه‌روز گذشته ۷۳ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد آزمایش ۵۰ نفر مثبت قطعی اعلام شد.

وی ادامه داد: از بیماران جدید ۳۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۱۵ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری مجموع بیماران بستری در بخش کرونا مراکز درمانی استان را ۱۵۵ بیمار اعلام کرد و گفت: از این تعداد حال عمومی ۱۶ بیمار وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

احمدی به رنگبندی جدید شیوع کرونا نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، کوهرنگ، اردل، کیار و بن در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، بروجن و سامان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین توصیه برای مهار شیوع این موج و کاهش آسیب‌های ناشی از آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های استان، افزود: علاوه‌ بر فعالیت ۳۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت در استان، در هریک از شهرستان‌ ها یک پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعال شده و در کنار آن، همه مراکزی که پیش از این نمونه‌گیری تشخیص کرونا انجام می‌دادند، پذیرای مردم برای تزریق واکسن هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha