۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۵۶
کد خبرنگار: 3110
کد خبر: 84846225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۹ درصد نانوایی‌های ایلام دستگاه کارتخوان هوشمند نصب کردند

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه بازرسی و نظارت بر نانوایی ها هوشمند می شود، گفت: ۸۹ درصد نانوایی‌های استان اقدام به نصب دستگاه کارتخوان هوشمند کرده اند که اقدامات لازم برای هوشمندسازی سایر نانوایی ها در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریار عباسی روز شنبه در نشست بررسی وضعیت گندم، آرد و نان در استانها بصورت ویدیوکنفرانس به ریاست معاون امور هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان افزود: این طرح با هدف جلوگیری از فروش خارج از شبکه آرد، احقاق حقوق مردم و هدایت مستقیم یارانه آن به سفره مردم آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا و برای دستیابی به این هدف، نانوایی‌های ایلام به کارتخوان‌های هوشمند مخصوص مجهز شده تا از طریق این تراکنش‌ها حجم مصرف آرد و حجم تولید نان به صورت لحظه‌ای رصد شود.

معاون اقتصادی استانداری ایلام تاکید کرد: از مجموع ۶۸۹ واحد نانوایی دارای مجوز در استان که سهمیه آرد یارانه‌ای دارند، تاکنون ۸۹ درصد اقدام به نصب دستگاه کارتخوان هوشمند کرده‌اند که مابقی نیز در دست اقدام است.

عباسی یادآور شد: با استفاده از ظرفیت سامانه آسمان مربوط به بانک سپه و سامانه سیما مربوط به غله و نیز کارشناسان اداره کل غله و جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی استان میزان سهمیه دریافتی نانوایی‌ها و تراکنش حجم مصرف روزانه آنها بررسی و چنانچه تطابقی میان سهمیه دریافتی و حجم تراکنش ها وجود نداشته باشد، در مرحله اول اخطار از طریق سامانه پیامکی ارسال و در صورت بی توجهی به این امر، موضوع به فرماندار شهرستان منتقل و بعد از بازدید میدانی، مراحل قانونی برای تشکیل پرونده اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات آرد و نان به واسطه حضور واسطه گر در تهیه آرد نانوایی هاست و باید با برنامه ریزی مناسب دست این دلالان از بازر آرد کوتاه شود.

گفتنی است، در این نشست مصوب شد بانک سپه ظرف امروز تمهیدات لازم و مکان مجهز برای این امر را فراهم و ادارات غله، جهاد کشاورزی و تعزیرات نیز کارشناسان خود را تا ظرف امروز به بانک سپه معرفی کنند.

همچنین در این جلسه مصوب شد تمام نانوایی های استان نسبت به نصب دستگاه پوز بانک سپه اقدام و در غیر این صورت سهمیه نانوایی های که از این دستگاه برخوردار نباشند، سهمیه آنان قطع خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha