بیمارستان های برتر آذربایجان شرقی معرفی شدند

تبریز-ایرنا- رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ارزیابی های انجام شده، بیمارستان های برتر این استان را معرفی و اعلام کرد.

شیرین حبیبی روز شنبه در گردهمایی اعتباربخشی مدیریت نظارت و صدور پروانه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و در جمع مدیران بیمارستان های دانشگاهی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در بین بیمارستان های دانشگاهی، مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز به‌ عنوان بیمارستان قطب شمال‌ غرب کشور در ارائه‌ خدمات تخصصی و فوق تخصصی و نیز ارائه‌ عملکرد مناسب در زمینه شیوع ویروس کرونا، بیمارستان برتر بخش دولتی انتخاب شد.

وی افزود: بیمارستان‌ های امام خمینی(ره) شهرستان بناب و باقرالعلوم(ع) شهرستان اهر به‌ عنوان بیمارستان‌های شهرستانی و مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) تبریز نیز به‌ عنوان بیمارستان تک تخصصی زنان نسبت به سایر بیمارستان‌ها عملکرد بهتری داشتند. 

حبیبی اضافه کرد: طبق ارزیابی های انجام شده در بین بیمارستان‌های خصوصی و عمومی غیردولتی نیز بیمارستان‌های شهید محلاتی، ولیعصر(عج)، الغدیر ناجا و عالی‌ نسب تامین اجتماعی در تبریز نسب به سایرین عملکرد بهتری داشتند. 

وی طرح نظارت جامع بر عملکرد بیمارستان‌های آذربایجان شرقی را روشی موثر در راستای افزایش اثربخشی و متمرکز کردن نظارت‌های بیمارستانی دانست و اظهار داشت: یکی از رسالت‌ واحدهای ستادی دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌ ویژه معاونت درمان که متولی بیمارستان‌هاست، نظارت بر کمیت و کیفیت ارائه‌ خدمات، نحوه‌ ارائه‌ خدمات ایمن و موثر به بیماران در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و همچنین صیانت از حقوق گیرندگان خدمت است.

حبیبی ادامه داد: به منظور متمرکز کردن نظارت‌های موردی و اثربخشی بیشتر نظارت‌ها، طرح نظارت جامع بر عملکرد بیمارستان‌های استان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تدوین شد که کلیه‌ بیمارستان‌ها در سال گذشته در بازه زمانی یک ساله در حیطه‌های مختلف توسط کارشناسان ارشد ستادی مورد ارزیابی قرار گرفتند و جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و برنامه‌ریزی بهتر برای ارتقاء خدمات ارائه شده توسط بیمارستانها، کارنامه‌ عملکردی و گزارش کیفی تهیه و به بیمارستان‌ها ارسال شد.

به گفته وی بیمارستان‌های استان در میزان رعایت استانداردهای اعتباربخشی ملی، نحوه ارائه مراقبت‌های تخصصی، رعایت حقوق گیرندگان خدمت و رعایت ایمنی بیمار مورد ارزیابی قرار گرفتند.

حبیبی گفت: هر چند زحمات و خدمات کلیه بیمارستان ها و تلاش در خدمت رسانی مطلوب به بیماران قابل تقدیر است، اما به منظور ایجاد زمینه‌ رقابت سالم بین مراکز از تیم‌ مدیریت و پرسنل زحمتکش بیمارستان‌هایی که با توجه به شاخص های اعلام شده عملکرد مناسبی داشتند، به صورت نمادین قدردانی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد بیمارستان‌ها در بهبود و ارتقاء خدمات و کسب رضایت بیماران تلاش مضاعف داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha