۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84846067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردید مقام روس در مورد توافق کنترل تسلیحاتی مسکو و واشنگتن تا قبل از سال ۲۰۲۶

تهران – ایرنا - آندری بلوسوف معاون نماینده روسیه در سازمان ملل پیش بینی توافق  روسیه با آمریکا را در مورد معاهده ای که جایگزین نیواستارت تا قبل از پایان تاریخ انقضایش در سال ۲۰۲۶ شود، سخت دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، وی در کنفرانس بازنگری معاهده منع تکثیر سلاح های هسته ای (ان پی تی) به  خبرنگاران گفت: پیش بینی دستیابی به توافق تا سال ۲۰۲۶، غیرممکن است، زیرا پویایی مناسبات بین المللی و اوضاع نظامی – سیاسی در جهان به سرعت در حال تغییر است و گمانه زنی در مورد این مساله دشوار است.

وی افزود هنوز زمان کافی برای رسیدن به توافق جدید وجود دارد، اما این مساله مستلزم اراده سیاسی و قصدی واقعی است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته و در آستانه کنفرانس ان پی تی گفت که دولت وی آماده مذاکرات با روسیه در مورد چارچوب کنترل تسلیحاتی جدید برای جایگزین کردن آن با معاهده نیواستارت به هنگام سرآمدن موعد آن در سال ۲۰۲۶ است، مشروط بر اینکه مسکو آمادگی خود برای ازسرگیری همکاری در زمینه کنترل سلاح هسته ای با واشنگتن را نشان دهد.

در همین حال، بلوسوف تاکید کرد که مسکو هیچ گونه پیش شرطی را از واشنگتن نمی پذیرد.

معاهده نیواستارت که در سال ۲۰۱۰ منعقد شد، یک پیمان کاهش سلاح هسته ای بین روسیه و آمریکاست که با هدف به نصف رساندن تعداد پرتابگرهای موشک هسته ای راهبردی تنظیم شده است.

قرار بود این پیمان سال گذشته منقضی شود، اما مسکو و واشنگتن توافق کردند مدت آن را برای پنج سال دیگر بدون مذاکرات مجدد در مورد شرایط آن تمدید کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha