امدادرسانی به سیلزدگان ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان به اتمام رسید

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۱۳ شهرستان درگیر سیلاب اخیر استان با بهبود شرایط آب و هوایی امدادرسانی نیروهای هلال احمر استان در ۱۱ شهرستان به اتمام رسید.

علیرضا میربهاءالدین روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به بارندگی‌های مونسون در سیستان و بلوچستان نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر ۱۰ هزار و ۸۷۰ نفر آسیب دیده در قالب ۲ هزار و ۴۶۹ خانوار در سیلاب را امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۶۰۹آسیب دیده سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان در قالب ۸۴۶خانوار دراین مدت در چادرهای امدادی هلال احمر اسکان داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در سیلاب اخیر شهروندان ۱۳ شهرستان سرباز، سیب و سوران، خاش، دلگان، فنوج، سراوان، ایرانشهر، زاهدان، کنارک، چابهار، میرجاوه، مهرستان و نیکشهر دچار مشکل شدند که هم اینک امدادرسانی تنها در ۲ شهرستان نیکشهر و مهرستان به دلیل شدت بارندگی های مونسون و آسیب های وارده به منازل شهروندان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امداد رسانی به سیلزدگان استان توسط ۲ هزار و ۷۶۵ نجاتگر با بکارگیری ۳۹۵ خودروی امدادی و عملیاتی انجام شد، افزود: جمعیت هلال احمر استان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش جهت ارائه خدمات به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان و تا رسیدن به وضعیت مطلوب در کنار حادثه دیدگان خواهد بود.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان؛ سیل اخیر تاکنون ۳۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در بخش‌های کشاورزی، راهداری، شهرداری ‌ها، منابع طبیعی، برق، آب، مسکن و عشایر به این استان خسارت  وارد کرده است.

علیرضا شهرکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سیل اخیر سیستان و بلوچستان ناشی از بارندگی‌های سامانه مونسون، بر اساس برآوردهای انجام شده تاکنون بیش از هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی، هشت هزار میلیارد ریال به راهداری شمال و هشت هزار میلیارد ریال نیز به راهداری جنوب این استان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: همچنین این سیل موجب شد تا چهار هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به حوزه شهرداری ها، ۱۰۵ میلیارد ریال به منابع طبیعی، ۱۴۵ میلیارد ریال به زیرساخت های برق، یکهزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به زیرساخت های آب، ۴۳۵ میلیارد ریال به حوزه مسکن، ۳۷۰ میلیارد ریال به حوزه عشایری و سه هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال در سایر بخش‌ها به استان خسارت وارد شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha