۱۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84845722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار خشکسالی در آلمان؛ سطح آب رود راین به پایین ترین سطح رسید

تهران- ایرنا- مقام ها و صاحبان صنایع در آلمان هشدار دادند که رود راین آلمان که یکی از اصلی ترین آبراهه ها در اروپا است تنها چند روز تا بسته شدن به روی ترافیک تجاری فاصله دارد که دلیل آن سطح بسیار پایین آب به خاطر خشکسالی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: یکی از بزرگترین شرکت های گاز آلمان هشدار داد، بحران قریب الوقوع خشکسالی می تواند شرکت های انرژی را وادار به کاهش تولیدات خود کند.

فعالیت های تجاری در طول رودخانه راین یا کسب و کارهایی که به این رودخانه برای حمل و نقل یا دریافت کالاها متکی هستند هشدار داده اند که مجبور به کاهش فعالیت های خود و نیز کاهش بار به میزان قابل توجهی شده اند و اگر کشتی های باری دیگر نتوانند به دلیل پایین بودن سطح آب در این رودخانه تردد کنند در آستانه توقف برخی تولیدات خود قرار می گیرند.

رودخانه راین که حدود ۷۶۰ مایل طول دارد از کوه های آلپ در سوئیس به دریای شمالی کشیده شده و دومین رودخانه بزرگ در مرکز و غرب اروپا بعد از رودخانه دانوب است.

اکثریت نزدیک به ۲۰۰ میلیون تُن محموله حمل شده در رودخانه های آلمان - از زغال سنگ گرفته تا قطعات خودرو، غذا و مواد شیمیایی - در رودخانه راین حمل می شود.

سطح خطرناک پایین آب در این رودخانه یادآوری دوره خشکسالی است که باعث توقف استفاده از آن برای حمل بار به مدت شش ماه در سال ۲۰۱۸ شد.

اداره آبراه و کشتیرانی شهر کلن آلمان گفته است که «سطح غیرمعمول پایین» در این فصل  از سال به این معنی است که لنج‌ها مجبور هستند محموله‌های خود را کاهش دهند تا بتوانند در رودخانه حرکت کنند. این امر باعث افزایش قیمت و کاهش سرعت حمل و نقل کالا می شود.

این مساله نگرانی مهمی را ایجاد می کند زیرا آلمان اکنون به دلیل کاهش ۸۰ درصدی واردات گاز از روسیه به دلیل جنگ اوکراین خود را آماده سهمیه بندی در بخش انرژی در فصل زمستان می کند.

کمبود گاز در آلمان تقاضا برای زغال سنگ را افزایش داده و  روبرت هابک وزیر اقتصاد این کشور تصمیم به راه اندازی مجدد نیروگاه های زغال سنگ گرفته است؛ نیروگاه هایی که قبلاً فعالیت آن متوقف شده بود اما اکنون به عنوان یک راه حل موقت برای کمک به آلمان، در رهایی از وابستگی به  گاز روسیه دیده می شوند.

مدیران صنایع در آلمان که به دنبال جلوگیری از رکود در میان قیمت های بالای انرژی و تورم افسارگسیخته هستند، اکنون تقریباً به اندازه میزان گازی که از روسیه جاری می شود به سطح آب رودخانه ها توجه دارند.

سطح پایین آب به طور معمول در اواخر سال رخ می دهد، اما نشان می دهد که شرایط خشکسالی اکنون بخش بزرگی از اروپا را تحت تأثیر قرار داده است.

این هفته، شرکت برق فرانسوی«ائی دی اف» (الکتریسته دو فرانس)  اعلام کرد که به طور موقت تولید نیروگاه های هسته ای خود در رودخانه های «رون» و «گارون» را کاهش می دهد زیرا امواج گرما توانایی آن را برای استفاده از آب رودخانه برای خنک کردن نیروگاه ها محدود کرده است.

همزمان، در انگلیس روز پنجشنبه گزارش شد که منبع رودخانه «تیمز» برای اولین بار از زمان شروع رکوردها به دلیل کمبود بارندگی خشک شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha