"از غزه تا جنین؛ ملتی واحد و متحد" + فیلم

تهران - ایرنا- همزمان با حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ موشکی گسترده مقاومت فلسطین، مردم و گروههای مقاومت فلسطین در کرانه باختری با برگزاری راهپیمایی و موضعگیری حمایت و همبستگی خود را با اهالی غزه اعلام داشتند.

به گزارش ایرنا، مردم مناطق مختلف کرانه باختری طی شب گذشته تا بامداد امروز (شنبه) با برگزاری تظاهرات، حمله صهیونیست ها به نوار غزه را محکوم و با اهالی این منطقه ابراز همبستگی کردند.

آنها همچنین از گروههای مقاومت فلسطین خواستند تا پاسخ سختی به تجاوزگری صهیونیست ها بدهند.

"از غزه تا جنین؛ ملتی واحد و متحد" + فیلم

اردوگاه جنین در کرانه باختری که از آن به اسطوره مقاومت در کرانه باختری یاد می شود، شاهد حضور گسترده نیروهای مقاومت بود.

گروههای مقاومت در جنین با صدور بیانیه ای به "دشمن اسرائیلی درباره تداوم تجاوزگری هشدار داده و پایداری اهالی غزه را ستودند".

آنها در بیانیه خود تاکید کردند: همه مسیرهای منتهی به شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن زیر آتش مقاومت قرار دارد و از لحظه انتشار این بیانیه عبور و مرور شهرک نشینان در خیابان های کرانه باختری ممنوع است.

"از غزه تا جنین؛ ملتی واحد و متحد" + فیلم

اهالی جنین همزمان با برگزاری تظاهرات و در دست داشتن تصاویر "بسام السعدی" از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین که چند روز پیش توسط صهیونیست ها اسیر شد، شعار "از غزه تا جنین، ملتی واحد و متحد هستیم" سرداردند.

مناطق مختلف کرانه باختری همچنین شب گذشته و بامداد امروز صحنه درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست بود.

تمرکز درگیری ها در نزدیک اردوگاه العروب در شمال الخلیل بود و جوانان فلسطینی همچنین مسیر منتهی به شهرک های صهیونیست نشین در ورودی جنوبی شهر الخلیل را نیز بستند.

جوانان فلسطینی همچنین در روستای العیساویه در شهر قدس مسیرهای تردد را مسدود کردند.

"از غزه تا جنین؛ ملتی واحد و متحد" + فیلم

تجمعی نیز در مرکز شهر الخلیل در محکومیت تجاوز صهیونیست ها برگزار شد و آنها خواهان توقف جنایت رژیم صهیونیستی و حمایت بین المللی از فلسطینی ها شدند.

شهر رام الله در کرانه باختری نیز شاهد تظاهرات خشمگین شهروندان فلسطینی در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود.

تظاهرکنندگان فلسطینی تصاویر شماری از شهدای غزه را در دست داشته و در همبستگی و وحدت ملی شعار دادند.

"از غزه تا جنین؛ ملتی واحد و متحد" + فیلم

"عصام بکر" هماهنگ کننده نیروهای ملی و اسلامی در استان رام الله و البیره در این باره گفت: شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند که تجاوزگری هرگز نخواهد توانست مقاومت فلسطین را در هم بشکند.

وی افزود: براساس تحولات میدانی، روزهای آینده هم شاهد برنامه ها و آیین هایی در همبستگی و پشتیبانی از غزه خواهیم بود.

مناطق مختلف نوار غزه عصر دیروز (جمعه) شاهد حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بود که در جریان آن دستکم ۱۰ نفر شهید و ۷۹ نفر دیگر زخمی شدند.

در پاسخ به این جنایت رژیم صهیونیستی، مقاومت فلسطین در نوار غزه نیز با بیش از ۱۰۰ راکت شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در مناطق مختلف اراضی اشغالی فلسطین را آماج حملات خود قرار داد.

جنایت تازه صهیونیستها در نوار غزه با موج محکومیت جهانی بویژه در جهان اسلام روبرو شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha