شهرستان لردگان با کمبود جدی ماشین‌آلات در بخش‌های مختلف مواجه است

شهرکرد_ ایرنا_ فرماندار لردگان با اشاره به سیلاب‌های اخیر در حوزه‌های مختلف شهری، روستایی و عشایری این شهرستان گفت: کمبود جدی ماشین‌آلات و تجهیزات امدادی در این شهرستان مشهود است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا بابامیر ساطحی شامگاه جمعه در یازدهمین ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به عملیات مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس تاکید کرد: سیل اخیر خسارت‌هایی در حوزه دام و طیور عشایر، پرورش ماهی، کلنی‌های زنبور عسل، اثاثیه و لوازم خانگی، تخریب آسفالت جاده‌های روستایی و شهری، جوی‌وجدول و خطوط انتقال آب مناطق شهری و روستایی شهرستان لردگان وارد کرد.

وی لردگان را دومین شهرستان چهارمحال و بختیاری از لحاظ جمعیت دانست و افزود: تجهیز این شهرستان به ماشین‌آلات سنگین، احداث راهدارخانه در بخش‌های منج و رودشت، احداث مسیل‌ها و سیل‌بندها در مناطق شهری و روستایی، خرید لجن‌کش و کف‌کش و سایر امکانات امدادی ضروری است.

بابامیر خسارت سیل اخیر لردگان را پنج هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: پیگیری‌ها برای جبران بخشی از این خسارت در دستور کار قرار دارد.

سرپرست فرمانداری اردل نیز گفت: سیل اخیر به ۸۵۷ واحد مسکونی در این شهرستان خسارت وارد کرد.

یعقوب شکوهی تاکید کرد: از این تعداد ۱۸۳ واحد مسکونی به بازسازی، ۳۱۴ واحد مسکونی به تعمیر و ۳۶۰ واحد مسکونی به تهیه لوازم خانگی نیاز دارد.

وی ادامه داد: در این حادثه ۱۰ میلیارد ریال خسارت به حوزه زیربنایی و زیرساختی شیلات‌های شهرستان اردل وارد شد.

شکوهی تصریح کرد: در سیل اخیر به پنج کیلومتر کانال آب‌رسانی، ۵۸ دستگاه پل و بازسازی ۱۲۰ کیلومتر ایل‌ راه عشایری خسار وارد شد.

فرماندار کوهرنگ نیز گفت: در سیل اخیر ۴۵۰ کیلومتر ایل‌راه‌های عشایری، یک‌هزار تن ماهی سردابی، ۳۵۰ هکتار باغ دیم و آبی، ۳۰ واحد مسکونی و حدود ۴۰ درصد چشمه‌های آب آشامیدنی شرب عشایری این شهرستان خسارت وارد شد.

شهباز اکبری تاکید کرد: در این حادثه ۸۵ درصد سربندها و کانال‌ها و سه هزار راس دام عشایر شهرستان کوهرنگ خسارت جدی دیده است.

وی اظهار داشت: شهرستان کوهرنگ هم‌اکنون به ۱۰ دستگاه بیل مکانیکی و چهار هزار تخته چادر عشایری نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، سیلاب تابستانی مونسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستان‌های این استان شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha