امام جمعه بیله سوار: عزای امام حسین (ع) ضامن حفظ و بقای مسلمانان است

اردبیل - ایرنا - امام جمعه بیله‌سوار مغان گفت: عزای امام حسین (ع) مسلمانان را نگهداشته و آنچه که تا به امروز دین مبین اسلام را نگه داشته مراسم عزای حسینی است.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیله‌سوار مغان ، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، تقوا را راهبرد رب‌الارباب جهت تربیت نفوس در این دنیا دانست و افزود: انسان باید در این عالم بسیار هوشیار باشد تا فرصت‌های فراوان الهی از دست نرود و این به تعبیری مصداق عینی تقوای الهی است.

وی با دعوت از مردم جهت شرکت پرشور و شعور در تجمع بزرگ عاشوراییان در هفتم محرم اظهار کرد: در این روز مردم غیور و همیشه در صحنه شهرستان بیله‌سوار غیرت دینی خود را به جهانیان به نمایش گذاشته و دین خود را به خاندان امامت و نبوت نشان خواهند داد.

خطیب جمعه بیله‌سوار در ادامه ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: باید تاسوعا و عاشورای حسینی باعظمت برگزار گردد چرا که عاشورا بزرگترین الگوی تربیتی برای انسان‌هاست و باید درس‌های فراوانی از این مکتب فرا گرفته شود.

امام جمعه بیله‌سوار دئر بخش دیگری از خطبه‌ها به فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار اشاره کرد و افزود: امروز در دنیا رسانه حرف اول را می‌زند و نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌نماید و دشمن در این فضا در حال جنگ ادراکی است و رسالت خطیر خبرنگاران در این میدان بسیار بااهمیت است.

وی ضمن تسلیت از دست دادن عده‌ای از هموطنان در سیل اخیر در نواحی مختلف کشور بیان کرد: ستاد مدیریت بحران کشور نیاز به بازسازی ساختاری و تحول اداری دارد و مهم‌تر از آن آموزش عمومی و همگانی مردم در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی است که باید در اولویت کاری مسئولان ذیربط قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام عزیزی در ادامه ضمن قدردانی از تیم دیپلماسی خارجی افزود: کنترل ایران قوی سناریوی دیرینه و همیشگی دشمن است و بحث برجام بازیچه‌ای جهت کنترل ایران قوی است و باید از مسئولان سازمان انرژی اتمی کشور قدردانی کنیم که بهترین تصمیم را در حساس‌ترین زمان اتخاذ کردند.

خطیب جمعه بیله‌سوار همچنین با توصیه  مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق کشور در ایام باقی مانده از فصل تابستان، از مسئولان برق به خاطر نبود خاموشی‌های تکراری در فصل تابستان قدردانی کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha