تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی (ع) در مناطق غرب کرمانشاه برگزار شد

قصرشیرین - ایرنا- تجمع شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم و همزمان با سراسر کشور به مناسبت بزرگداشت شهادت حضرت علی اصغر (ع) طفل شیرخوار امام حسین (ع) با حضور پرشور مادران و کودکان سوگوار قصرشیرینی در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش مادران سوگوار به همراه کودکان خردسال و شیرخوار خود که ملبس به سربندهای یا حسین(ع)، یا ابوالفضل (ع)، یا علی اصغر(ع) و یا زهرا (س) بودند، بر مظلومیت باب الحوائج شش ماهه امام حسین (ع) گریستند و اشک ماتم ریختند.

در شهرستان قصرشیرین نزدیکترین نقطه به کربلای معلا و حرم امام حسین(ع)، مادران سوگوار و دلسوخته در مسجد جامع با در آغوش گرفتن فرزندان شیرخوار خود حضوری گسترده داشتند و آمده بودند تا فرزندان خود را نذر قیام امام زمان(عج) کنند.

امام جمعه قصرشیرین در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری دهه اول محرم  به تشریح واقعه عاشورا و مصیبتی که بر اهل بیت  امام حسین (ع) گذشت پرداخت و بر تربیت نیک فرزندان و آموزش آموزه های دینی به آن ها تاکید کرد.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: امروز دشمن درصدد تضعیف نهاد مقدس خانواده است و همه وظیفه داریم با تحکیم بنیان خانواده و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و احکام و اخلاق در جامعه در راستای مقابله با دشمن تلاش کنند.

در این آیین معنوی مادران با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) لالایی سر دادند و شیرخوارگان نیز با طفل شش ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.                             
همچنین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی نیز روز جمعه با حضور مادران و فرزندان شیرخوار آن ها در بقعه احمد ابن اسحاق (ره) سرپل ذهاب برگزار شد.

در این آیین معنوی مادران سوگوار با بر دست گرفتن شیرخوارگان خود یاد شیرخواره دشت کربلا را گرامیداشته و با مادر دلسوخته دشت کربلا ابراز همدردی کردند.

یکی از روحانیون نیز در این مراسم در خصوص نحوه شهادت حضرت علی اصغر (ع) و مصیبت های خاندان امام حسین (ع) در واقعه عاشورا سخنرانی کرد.

همچنین مراسم گهواره سوزی در منطقه قلعه شاهین سرپل ذهاب با حضور مادران و فرزندان شیرخوار آن ها برگزار شد در این مراسم نحوه شهادت علی اصغر و خیمه سوزی و گهواره سوزی در واقعه عاشورا به نمایش درآمد.

مراسم شیرخوارگان حسینی در یادمان شهدای گمنام گیلانغرب شهرستان گیلانغرب نیز امروز با حضور مادران سوگوار گیلانغربی و کودکان خردسال و نوزادان شیرخوارشان همزمان با سراسر ایران اسلامی و بسیاری از کشورهای جهان برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله و در نخستین جمعه ماه محرم به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) با هدف تعظیم به شعایر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی کودکان مسلمان با حضور مادران آنها برگزار می شود.

قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha