رییس فدراسیون: ۲۰ هزار نفر از تعداد وزنه برداران کشور کاهش یافت

خرم‌آباد - ایرنا - رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: تعداد ورزشکاران این رشته از ۲۲ هزار ورزشکار فعال در سراسر کشور به ۲ هزار نفر رسیده است که این امر بر کاهش کیفیت تیم های ملی بی تاثیر نیست.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی هیات وزنه‌برداری لرستان، سجاد انوشیروانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: برگ‌های زرینی در تاریخ وزنه‌برداری کشور ثبت شده که تعدادی از آن‌ها متعلق به جوانان و ورزشکاران لرستان قهرمان‌پرور و شهیدپرور است.

وی گفت: لرستان خاستگاه بسیار بزرگی برای وزنه‌برداری است با این حال شاخص‌های مهم ارتقای انگیزه و ترغیب جوانان در این رشته مانند استان‌های دیگر از بین رفته‌ است و نیاز به همدلی، خرد جمعی و همفکری داریم.

وی ادامه داد: کمیت این رشته ورزشی از ۲۲ هزار ورزشکار فعال در سراسر کشور به ۲ هزار نفر رسیده که این کاهش، ضربه مهلکی بر پیکره تیم ملی و تیم‌های پایه وارد و آنها را از شرایط ایده‌آل دور کرده‌ است.

انوشیروانی تصریح کرد: امید می رود وزنه برداری با کمک مسوولان و هیات های ورزشی به شرایط ایده آل برسد که برای تحقق این مهم،  مصوبات خوبی از سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است.

وی افزود: از محل اعتبارات سفر ریاست‌ جمهوری امسال برای ۱۵ استان، افزایش اعتبار و افزایش تخصیص اعتبارات در اولویت قرار دارد که لرستان یکی از استان‌های مهم در زمینه تخصیص این اعتبارات است که با عنوان  تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وزنه‌برداری دومین رشته پرافتخار المپیکی است، بیان کرد: هیات وزنه‌برداری لرستان یکی از منسجم‌ترین هیات‌های کشور و در تمامی رده‌های سنی مدعی قهرمانی است که باید حمایت شود بنابراین از مسوولان استان انتظار می رود این مهم را دنبال کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha