۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84844980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همنوایی شیرخوارگان حسینی با طفل شهید کربلا در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم همراه با مادران خود در حسینیه‌ها، مساجد و جوار امامزادگان خراسان جنوبی با حضرت علی اصغر (ع) همنوا شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اجتماع بزرگ بانوان و شیرخواران در روز جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه در مرکز استان به یاد کوچکترین شهید کربلا در حسینیه جماران و امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد و مادران در حالی که فرزندان خردسال خود را در آغوش داشتند، همنوا با «رباب» مادر شهید ۶ ماهه کربلا لالایی جانسوز فدایی شدن فرزند در طریقت حسین (ع) را سر دادند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در حاشیه این همایش گفت: همایش شیرخوارگان حسینی امروز همزمان با هفتم محرم با هدف گرامیداشت یاد حضرت علی‌ اصغر (ع) طفل شیرخوار شهید کربلا در ۲۴ بقعه متبرکه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در امامزادگان باقریه بیرجند افزود: در این همایش بیش از ۲۵۰ لباس و سربند شیرخوار حسینی قبل از مراسم بین شرکت‌کنندگان توزیع شده است.

وی یادآور شد: قرائت قرآن، مداحی، روضه، سخنرانی، گهواره‌گردانی و نذرنامه خوانی از مهمترین برنامه‌های این همایش بود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در این آیین که بیشتر آنها را بانوان تشکیل دادند با در دست گرفتن کودکان شیرخوار خود و پوشاندن لباس‌های همانند در غم مظلومیت سید و سرور سالار شهیدان به سوگواری پرداختند.

وی عنوان کرد: به تصویر کشیدن حادثه جانسوز کربلا، بیان اهداف قیام عاشورا، تقویت نهضت عاشورایی، بیعت مادران و اعلام آمادگی برای تربیت سربازان امام زمان (عج) از جمله اهداف برگزاری این همایش سراسری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha