خرید تضمینی گندم در استان همدان به ۲۹۸ هزار تن رسید

همدان-ایرنا- مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان به ۲۹۷ هزار و ۴۶۶ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد افزایش یافته است.

«مسعود بکایی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه گندم تضمینی خریداری شده در استان تاکنون به ۳۴ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال رسیده است، گفت: از این میزان ۱۷ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال آن پرداخت و مابقی نیز به تدریج به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان رزن با بیش از ۸۸ ۸۵ هزار تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان همدان تحویل داده اند و شهرستان نهاوند نیز با بیش از ۶۴ هزار تن گندم در رده دوم قرار دارد. 

مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان افزود: میزان خرید گندم در شهرستان اسدآباد ۴۴ هزار و ۲۴۶ تن، کبودرآهنگ ۵۰ هزار و ۳۸ تن و همدان نیز۱۳ هزار و ۵۷۳ تن است.

بکایی با بیان اینکه ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید به‌ صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهند. 

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha