لزوم مشارکت شهرداری با سایر دستگاه‌ها برای ساماندهی حیوانات بدون صاحب در پلدختر

 خرم آباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری پلدختر گفت: شهرداری با کمک دیگر دستگاه‌های متولی جهت ساماندهی حیوانات بدون صاحب در سطح این شهر اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در پلدختر، حمید خادم روز پنجشنبه در کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری شهرستان اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که ممکن است حیوانات به ویژه سگ های ولگرد در حوزه بهداشت و سلامت برای مردم ایجاد کنند، شهرداری پلدختر با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی از جمله شبکه بهداشت این حیوانات را جمع آوری و در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

وی افزود: حفظ سلامت شهروندان در اولویت است، بنابراین باید جدی گرفته شود و اقدام هایی که در زمینه جمع‌آوری حیوانات انجام می‌شود و همچنین در رابطه با خودداری از رهاسازی حیوانات در خیابان‌ها و معابر به مردم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

سرپرست فرمانداری پلدخترگفت: دراین راستا انتظار می‌رود شهرداری در اسرع وقت با اهلیت سنجی متقاضیان نگهداری سگ‌های بلاصاحب را پیگیری کند و شبکه بهداشت نسبت به عقیم سازی اقدام و در سطح شهر جمع‌آوری شوند.

وی افزود: با توجه به احتمال انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، تردد سگ های ولگرد در سطح شهر خطری است که سلامت افراد را تهدید می کند، بنابراین برنامه هایی که در زمینه جمع‌آوری این حیوانات قابلیت اجرایی دارد دنبال شده و از طریق رسانه به شهروندان اعلام و اطلاع رسانی شود.

 خادم یادآورشد: جولان سگ های بدون صاحب و ولگرد در محور آزاد راه پل زال نیز مشکلی است که موجب آزار مردم منطقه شده و رفع آن نیاز به پیگیری و چاره اندیشی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha