فرماندار: ۳۸ روستای گیلانغرب بحران کم آبی دارند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار گیلانغرب گفت: اهالی ۳۸ روستای این شهرستان به دلیل فرسودگی شبکه و نبود زیرساخت‌های مناسب، مشکل آب شرب دارند که نیازمند توجه ویژه وزارت نیرو است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید محمدی در نشست بررسی زیرساخت های اربعین در حوزه آب و برق با حضور معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو و مسوولان حوزه آب و برق استان کرمانشاه و فرماندار قصرشیرین، افزود: گیلانغرب به عنوان دومین شهر مقاوم کشور مردمانی ایثارگر دارد و مردمان این منطقه با مشکل جدی آب مواجه هستند.

وی اظهار داشت: گیلانغرب مهد ایثار و شجاعت است و در دوران دفاع مقدس، جانانه مقاومت و ایستادگی کرد، از این رو مردم این منطقه شایسته بهترین خدمات هستند.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: با امکانات و پشتیبانی های موجود و وضعیت فعلی، مشکل گیلانغرب در حوزه آب شرب روستاها حل نمی شود و ما باید شرمنده مردم ایثارگر این شهرستان باشیم.
وی گفت: شرایط بحرانی آب در گیلانغرب  باعث شود که تمام مسائل را تعطیل کنیم و فقط به حوزه آب رسیدگی کنیم.
محمدی با بیان اینکه مشکل آب گیلانغرب با یک اداره حل نمی‌شود، گفت: رفع این مشکل مهم نیازمند استقرار یک قرارگاه است.
وی اضافه کرد: آب مایه حیات و زندگی انسان ها بر مدار آب است از این رو باید به این‌ مشکل جدی مردمان این منطقه رسیدگی شود.
فرماندار گیلانغرب گفت: برای مشکل رفع آب شرب تعدادی  از روستاهای گیلانغرب از اسلام آباد غرب آبرسانی ثابت برای بخش گواور شروع شده و همچنین قرارگاه نجف نیز در حوزه انتقال آب به دهستان ویژه نان مشارکت دارد.
وی گفت: برای رفع کوتاه مدت این مشکل  آبفای شهرستان بایدتانکرهای جدید اجاره کنند تا ظرف یک هفته تا ۱۰ روز مشکل آب روستاهای دارای مشکل با آبرسانی سیار مرتفع شود.

شهرستان گیلانغرب ۱۸ هزار و ۲۹۲ مشترک آب و فاضلاب شهری و روستایی دارد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲هزار نفر جمعیت دارد.  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha