زمین مورد نیاز ۲ سال نخست اجرای نهضت ملی تولید مسکن در دشتی آماده است

بوشهر - ایرنا - فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای نهضت ملی جهش تولید مسکن تا ۲ سال آینده فراهم است و متقاضیان ثبت نام شده اورده خود را پرداخت کرده‌اند.

علی بحرانی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اعلام کرد: واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرستان دشتی در برخی نقاط ۶۰ درصد و در برخی موارد ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ادامه داد: دشتی از شهرستان‌های پر ظرفیت استان بوشهر است که ۲۵ درصد از معادن این استان را درخود جای داده است و بخشی از نیاز کشور را تامین می‌کند و به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

بحرانی اذعان کرد: فراهم نبودن امکان صادرات از این شهرستان و انتقال این مواد به دیگر شهرستان‌های هزینه‌های مضاعفی را به این بخش تحمیل می‌کند.

فرماندار دشتی با انتقاد از قرار گرفتن این شهرستان در زمره مناطق برخوردار، گفت: پرداخت تسهیلات بانکی و محاسبه مالیات بر اساس قانون مناطق برخوردار، سبب شده است که سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این شهرستان اجتناب کنند.

وی افزود: پیشرفت کند برخی از پروژه‌های عمرانی شهرستان دشتی که از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور تامین اعتبار شده، یکی از مشکلات این شهرستان است که به دستور جدی استاندار نیاز دارد.

فرماندار دشتی عنوان کرد: بخش‌های ان آی سی یو، اعصاب و روان و کلینیک تخصصی بیمارستان خورموج از پروژه‌هایی است که بسیار کند پیش می‌رود و در برخی موارد تنها با ۲ نیروی کار فعال است.

بحرانی خواستار تفویض اختیار مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به مدیران شهرستانی برای شتاب بخشی به پروژه‌ها شد و گفت: در شرایطی که مصالح روزانه افزایش قیمت دارد، کندی پیشرفت طرح ها سبب هدر رفت بیشتر منابع می‌شود.

وی با اشاره به بارش‌های سامانه مونسون در دشتی، اظهار کرد: به رغم مدیریت مناسب این رخداد، اما این بحران برخی از کمبودهای این شهرستان را بیشتر نشان داد که فقدان ایستگاه آتش‌نشانی در شنبه و طسوج یکی از این موارد است و باید برای تجهیز این بخش اقدام شود.

فرماندار دشتی ادامه داد: اقدام فوری در ارتباط با جبران خسارت‌های وارد شده به نخیلات این شهرستان ضروری است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha