۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 84844607
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار حماس به پیامدهای خطرناک تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

تهران – ایرنا - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نسبت به موافقت رژیم صهیونیستی با تعرض شهرک ‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی در روزهای شنبه و یکشنبه آینده هشدار داد.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی، «عبدااللطیف قانوع» سخنگوی جنبش حماس امروز پنجشنبه تاکید کرد که دادن مجوز تعرض شهرک ‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی به مناسبت سالروز به اصطلاح تخریب معبد کذایی یهود، تجاوز و تعرضی جدید علیه این مسجد است که موجب تحریک احساسات ملت فلسطین و مسلمانان خواهد شد و ما نسبت به پیامدهای خطرناک آن هشدار می‌دهیم.

قانوع گفت که عموم ملت فلسطین را به حضور گسترده و پررنگ در مسجد الاقصی و مقابله با شهرک‌نشینان صهیونیست به منظور به شکست کشاندن توطئه‌های رژیم اشغالگر علیه این مسجد مقدس فرا می‌خوانیم.

سخنگوی حماس تاکید کرد که تعرض های بی‌وقفه شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی هرگز سبب تغییر حقایق تاریخی و هویت اسلامی این مسجد مبارک نخواهد شد.

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم در حال برآورد اوضاع امنیتی است و در صورت ادامه وضعیت جاری، عملیات نظامی علیه بریکه غزه دور از ذهن نخواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منبع مذکور اشاره کرد که به احتمال در نشست امنیتی که امروز پنجشنبه قرار است برگزار شود، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش با ارائه طرحی هجومی علیه غزه در صورت تشدید تنش و درگیری با مقاومت موافقت کند.

در همین راستا، شبکه المیادین به نقل از رسانه های اسرائیلی تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به پاسخ احتمالی جهاد اسلامی از سمت غزه در روزهای آتی هشدار داده است.

المیادین افزود که روسای شهرک های صهیونیستی مجاور غزه نیز هشدار داده اند که دیگر صبر ساکنان این شهرک ها نسبت به اوضاع امنیتی برقرار شده به سر آمده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقامات اسرائیلی تهدید کردند که اگر مقاومت فلسطین در غزه طی یک یا دو روز آینده دست از تهدیدهای خود برندارد و بیش از این اوضاع امنیتی را ملتهب و متشنج کند، دست به اقداماتی علیه این باریکه خواهند زد.

این شبکه ادامه داد که رژیم صهیونیستی تهدید کرده که ابتدا فشارهای اقتصادی بیشتری بر غزه وارد خواهد کرد و پس از آن دست به اقدام های دیگری علیه این باریکه خواهد زد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ترس هرگونه پاسخ احتمالی مقاومت در غزه به حملات علیه جنین و بازداشت شیخ «بسام السعدی» از رهبران ارشد جهاد اسلامی از ۳ روز پیش به حالت آماده باش کامل در آمده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha