سه پایگاه اهدای خون مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی دایر است

مشهد- ایرنا- مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: سه پایگاه ثابت اهدای خون همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی طی روزهای ۱۶ و ۱۷ مردادماه امسال در مشهد دایر است.

دکتر محمد شریف الحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه پایگاه شامل ساختمان مرکزی شهرداری مشهد واقع در میدان شهدا، پایگاه اهدای خون امید واقع در خیابان آیت الله شیرازی، پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) واقع در ابتدای خیابان دانشگاه هستند که برای دریافت خون داوطلبان اهدای خون همزمان با ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: ساعت پذیرش این پایگاه ها در نوبت صبح  از ساعت ۸ تا ۱۳ و در نوبت عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۹ می‌باشد.

مسوول واحد برنامه‌ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی اظهار داشت: پایگاه‌های واقع در شهرستان‌های استان خراسان رضوی شامل سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، گناباد، قوچان و کاشمر نیز طی روزهای تاسوعا و عاشورا در نوبت صبح از ساعت ۸ تا ١٤ پذیرای داوطلبان اهدای خون خواهند بود.

وی اضافه کرد: داوطلبانی که به دلیل ازدحام موفق به اهدای خون خود در روزهای تاسوعا و عاشورا نشوند، می توانند با شرکت در پویش "ایثار حسینی-اهدای خون آگاهانه" تا پایان ماه صفر به نذر اهدای خون خود در ایام محرم و صفر اقدام ورزند.

دکتر شریف الحسینی افزود: داوطلبان اهدای خون می‌توانند با مراجعه به سامانه نوبت‌دهی اینترنتی انتقال خون خراسان رضوی هر تاریخ، ساعت و پایگاهی را که مد نظرشان باشد انتخاب نموده و با تکمیل فرآیند ثبت نام و در دست داشتن کد رهگیری که در پایان پروسه ثبت نام برای آنها پیامک می شود، به پایگاه مورد نظر خود مراجعه و بدون نوبت ثبت نام شوند.

وی ادامه داد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی با دقت و حساسیت بالا در تمامی پایگاه‌های اهدای خون رعایت شده است و داوطلبان اهدای خون هیچگونه نگرانی نداشته باشند، چراکه تمامی کارکنان انتقال خون حداقل سه دز واکسن خود را دریافت کرده اند و کرونا از راه اهدا و یا دریافت خون منتقل نمی‌شود.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کرمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha