۱۸ مرداد ۱۴۰۱، ۷:۴۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84844244
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۳ درصد منازل روستاییان خراسان‌شمالی مقاوم‌سازی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۰۳ هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که ۶۳ درصد از این تعداد مقاوم سازی شد.

امین کلاته روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۳ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در خراسان شمالی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

وی تصریح کرد: ۳۷ درصد از مسکن روستاییان خراسان شمالی غیرمقاوم است و با توجه به لرزه خیز بودن استان و حادثه های مخربی که در سالیان گذشته رخ داده است، مقاوم سازی مسکن روستایی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خانه های خشتی و گلی در روستاها در برابر بارندگی ها مستعد تخریب است، این بناها در برابر زلزله استحکام و مقاومت لازم را ندارند و باید در این زمینه چاره جویی شود.

 وی افزود: اعتبار بیمه منازل روستاییان استان در اردیبهشت ماه پارسال به آخر رسید و بیش از یک سال است که منازل این قشر زیر پوشش بیمه نیست و در این زمینه نگران جبران خسارت های احتمالی هستیم.

کلاته با اشاره به مخاطرات طبیعی در استان و حادثه خیز بودن مناطق مختلف این خطه از کشور گفت: تمام مناطق استان با خطرات و تهدیدهای طبیعی روبه رو است به طوری که ساکنان این مناطق حادثه های مختلف از جمله سیل، زلزله و رانش زمین را تجربه کرده اند و در بسیاری موارد متحمل خسارت های زیاد شده اند.

وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در سال گذشته برای بیمه رایگان منازل روستاییان استان، اعتبار مورد نیاز در این زمینه ۹ میلیارد تومان اعلام شد، اما به یقین اکنون اعتباری بیش از این نیاز است.  

بر اساس این گزارش سهم خراسان شمالی از پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، پرداخت سالانه پنج هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت است. سقف این تسهیلات اکنون ۲ میلیارد ریال برای هر واحد مسکونی است.  

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از آن در روستاهای سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha