۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۲:۰۰
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84843935
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طالبان حمله پهپادی آمریکا در کابل را خلاف توافق نامه دوحه خواند

تهران- ایرنا- عبدالسلام حنفی معاون دوم رییس دولت طالبان اعلام کرد که حمله پهپادی امریکا در کابل نقض حاکمیت ملی و توافق‌نامه دوحه بوده است.

به گزارش ایرنا از شبکه طلوع نیوز، عبدالسلام حنفی چهارشنبه شب در مورد حمله هوایی آمریکا در کابل گفت: این موضوعات تاکنون برای ما واضح نیست، فقط یک چیزی معلوم است که اینجا حمله هوایی شده است و این خلاف اصول بین‌الملل و خلاف توافقنامه دوحه است.

حنفی همچنین خاطر نشان کرد که در دیپلماسی طالبان بار بار به مردم گفته شده است که خاک ما بر ضد همسایگان استفاده نمی‌شود و این دیپلماسی طالبان است.

در کنار اعتراض طالبان برخی از سیاستمداران افغانستان بر این باور هستند که حمله هوایی امریکا در کابل پیامدهای منفی بر روابط جامعه جهانی با افغانستان خواهد گذاشت.

در همین مورد سید اسحاق گیلانی رهبر حزب نهضت همبستگی افغانستان گفت: با انجام این عملیات، به رسمیت نشناختن امارت اسلامی حالا دیگر حتمی خواهد شد و  پول مسدود شده ایی که آمریکا برای آزادی آن تا حدودی نرمش نشان داده بود دیگر پرداخت نخواهد شد.

یکی از بندهای توافق نامه دوحه که میان طالبان و آمریکا در اسفند سال ۹۹ در دوحه قطر به امضاء رسید پناه ندادن به گروه‌های تروریستی همچون القاعده در افغانستان بوده است. از همین رو واشنگتن نیز کابل را به نقض این موافقت‌نامه متهم می‌سازد.

هواپیمای بی‌سرنشین امریکا در روز یک‌شنبه خانه ای را در شیرپور شهر کابل هدف قرار داد. جو بایدن رییس جمهور امریکا اعلام کرد که ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده در این حمله کشته شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha