۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۶:۲۷
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84843934
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه از تلاش های میانمار برای بازگشت ثبات به کشور حمایت کرد

تهران- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با ژنرال های میانمار از تلاش های حکومت نظامی این کشور برای برقراری ثبات و برگزاری انتخابات در سال آینده حمایت کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، لاوروف در جریان مذاکرات در نایپیداو پایتخت میانمار گفت: ما با تلاش‌های [حکومت نظامی] برای تثبیت اوضاع در کشور همبستگی داریم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین در مورد انتخابات سال آینده که مخالفان آن را نه آزاد و نه منصفانه خوانده اند گفت: سال آینده شما انتخابات مجلس را برگزار خواهید کرد و برای شما آرزوی موفقیت داریم.

، مین آنگ هلائینگ رئیس حکومت نظامی میانمار که ماه گذشته به مسکو سفر کرد روز دوشنبه گفت که انتخابات تنها زمانی می تواند برگزار شود که کشور باثبات و صلح آمیز باشد.

لاوروف و مین آنگ هلائینگ رئیس حکومت نظامی میانمار همچنین درباره افتتاح کنسولگری های جدید برای ترویج افزایش سفر بین دو کشورشان گفتگو کردند.

روابط دفاعی میان روسیه و میانمار در سالهای اخیر افزایش یافته و مسکو از طریق آموزشهای نظامی و بورسیه های دانشگاهی برای هزاران سرباز میانماری و همچنین فروش تسلیحاتی که در لیست سیاه کشورهای غربی قرار دارد روابط خود با ارتش میانمار را حفظ کرده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha