جهاد تبیین رویکرد هیات‌های اندیشه ورز بسیج مداحان استان مرکزی است

اراک - ایرنا - مسئول سازمان بسیج مداحان استان مرکزی گفت: جهاد تبیین رویکرد اولویت دار فعالیت هیات‌های اندیشه ورز بسیج مداحان استان مرکزی است و مهمترین هدف از تشکیل این مهم نهادینه سازی ارزش های اسلامی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل ربیعی چهارشنبه در نشست هیات‌های اندیشه ورز این سازمان افزود: ترویج و تقویت ارزش های اصیل دینی، مذهبی و انقلابی مهمترین رسالت هیئت های مذهبی است و بسیج مداحان با استفاده از هیئت های اندیشه ورز در این راستا هدایت، راهبری، نظارت و گام برمی دارد.

وی تاکید کرد: هیئت های اندیشه ورز بسیج مداحان متشکل از نخبگان و کارشناسان برجسته مذهبی و پیرغلامان حسینی هستند که در مقاطع مختلف سال موضوعات و سیاست های این سازمان را دنبال می کنند.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان مرکزی اظهار داشت: از دیگر فعالیت های بسیج مداحان، تربیت نیروی کارآمد و انقلابی در هیئت های مذهبی است که عمده فعالیت ها بر روی سنین نوجوانان و جوانان می باشد و برگزاری کارگاه های تخصصی و اردوهای تربیتی در این راستا هدفگذاری شده است.

ربیعی ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از ۲۰۰ نوجوان با همت کارگاه های تخصصی بسیج مداحان تعلیم و تربیت شده اند و در برنامه های مختلف از این سرمایه های ارزشمند بهره گیری می شود.

وی فعالیت های جهادی و محرومیت زدایی را از دیگر فعالیت های بسیج مداحان خواند و افزود: در سطح استان مرکزی ۱۳ گروه جهادی سازماندهی شده که به مناطق محروم و حاشیه نشین نقش آفرینی می کنند و آخرین فعالیت جهادگران این سازمان تکمیل پروژه جدول گذاری در روستای شانق بوده و اردوهای جهادی در طول سال استمرار دارد، همچنین توزیع بسته های معیشتی به مناسبت های مختلف یکی دیگر از فعالیت های بسیج مداحان است که به شکل هدفمند انجام می شود.

ربیعی با اشاره به اینکه رویکرد برنامه های فرهنگی بسیج مداحان ایجاد نشاط اجتماعی است که در این راستا با مشارکت سایر دستگاه ها مراسم های محله ای را برگزار می کنیم،گفت: سبک زندگی اسلامی که یکی از شاخه های آن سبک زندگی علوی ، فاطمی و حسینی است یکی از مهمترین تاکیدات و توصیه های بسیج مداحان به هیئت های مذهبی است چراکه مداحان به عنوان اثرگذارترین مجموعه های مردمی باید در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان نقش آفرینی کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئت های مذهبی یک اصل مهم است و خوشبختانه جامعه هیئتی در طی دو سال گذشته همواره علاوه بر اینکه در این راستا مقید بوده و الگوی سایر اقشار قرار گرفته برای کاهش آسیب های بیماری نیز اقدامات چشمگیری انجام داده اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha