دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر سمنان: ثبت ضریب اشغال ۶۵ درصدی هتل‌های استان سمنان در تابستان ۱۴۰۱

سمنان- ایرنا-  دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان گفت: متوسط ضریب اشغال هتل‌ها در تابستان امسال در استان سمنان ۶۵ درصد است.

به گزارش ایرنا، امیر کرم‌زاده عصر چهارشنبه در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان ۱۴۰۱، با تأکید بر اینکه میزان تردد در جاده‌های استان  سمنان در هفته آینده رو به افزایش است، گفت: دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط درخصوص تأمین امنیت و سلامت مسافران توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان گفت: با توجه به ‌گزارش‌های هواشناسی و احتمال وقوع بارندگی و سیل از شنبه هفته آینده، دستگاه‌های اجرایی آمادگی خدمات‌رسانی در این زمینه را داشته باشند.

استاندار سمنان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان نیز در این جلسه خواستار آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات‌رسانی به زائران و عزاداران حسینی در تعطیلات پیش رو شد.

سیدمحمدرضا هاشمی تأکید کرد: در این ایام بر تأمین سوخت، فعال بودن خودپردازها، نانوایی‌ها و داروخانه‌ها  نظارت انجام شود و خدمات شایسته‌ای به مسافران و عزاداران ارائه شود.

استاندار سمنان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: عزاداران حسینی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از شیوع کرونا توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های سمنان و شاهرود از وضعیت زرد به قرمز تغییر رنگ دادند. 

در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، دامغان و شاهرود قرمز، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی، شهرستان های گرمسار و میامی زرد و شهرستان‌ آرادان آبی کرونایی هستند. 

طبق گزارش‌ها ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان سه‌هزار و ۹۶۳ تخت است.

۱۵۴ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه‌سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی و  ۱۹ سفره‌خانه سنتی در استان سمنان فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha