مدیرعامل فرابورس: شرکتهای آستان قدس برای ورود به بازار سرمایه حمایت می‌شوند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: فرابورس با تمام ظرفیت حامی ورود شرکت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی به بازار سرمایه است و آمادگی دارد علاوه بر شرکت‌های پذیرش شده این مجموعه، سایر شرکت‌های اقتصادی آستان قدس که شرایط حضور در فرابورس دارند را نیز پذیرش کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، میثم فدایی در نشست هم‌اندیشی مدیران فرابورس و بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در مشهد افزود: یکی از اقدامات خوب آستان قدس رضوی، فعالیت‌های صورت گرفته برای پذیرش شرکت‌ها و موسسات تابعه آن در بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون نماد تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی درج شده است و در ادامه این روند، هفته آینده نیز برای شرکت خمیرمایه رضوی درج نماد صورت خواهد گرفت..

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: همچنین با توجه به اینکه بنیاد بهره‌وری موقوفات، مجوز تامین مالی جمعی را دریافت کرده است، فرابورس آمادگی دارد مجوز طرح‌هایی که به تامین مالی جمعی نیاز دارند را صادر کره و در این مسیر همکاری لازم را داشته باشد. 

وی افزود: هفته گذشته اوراق بهادار بخش خصوصی بدون بدهی صادر شد و در همین راستا با توجه به ظرفیت موجود در آستان قدس، رتبه اعتبار بسیار خوب این مجموعه در بازار سرمایه و پتانسیل شرکت‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات، می‌توان ضمن انجام رتبه‌بندی مالی، صدور اوراق بهادار را برای آستان قدس رضوی نیز اجرا کرد..

فدایی درباره حمایت بازار سرمایه از استارت‌آپ‌ها نیز گفت: چنانچه استارت‌آپ یا پروژه ارزشمندی در آستان قدس وجود داشته باشد، شرکت فرابورس ایران می‌تواند صندوقی نیز برای تأمین مالی آن به صورت سرمایه‌گذاری خطرپذیر راه‌اندازی کند. 

دستیار رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی هم اظهار داشت: جریان‌سازی برای ورود به بازار سرمایه یکی از اقدامات راهبردی در بنیاد بهره‌وری موقوفات بوده و در همین راستا با نظارت مستقیم قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، کمیته ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل و امور به صورت جدی پیگیری شده است

محسن مکیان افزود: از سال ۱۳۹۹ فراز و نشیب‌های بسیاری را برای ورود شرکت های موفق آستان قدس رضوی به بازار سرمایه تجربه کردیم و امروز به نقطه خوبی رسیده‌ایم که باید حرکت در این مسیر استمرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: مردمی‌سازی و واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های زیرمجموعه به عموم مردم و همچنین ایجاد بستر تامین مالی شرکت‌ها با رویکرد حفظ و توسعه دارایی‌ها، بخشی دیگر از اهدافی به‌شمار می‌رود که بنیاد بهره‌وری موقوفات از ورود زیرمجموعه‌های خود به بازار سرمایه دنبال می‌کند.

وی گفت: شفافیت، شعار همیشگی بنیاد بهره‌وری موقوفات و هدف نخست از ورود شرکت های زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی به بازار سرمایه است، علاوه‌براین، نظم و انضباط مالی و ساختاری شرکت‌ها و موسسات اقتصادی ذیل آستان قدس رضوی نیز از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و فعالیت‌های توسعه ای فراوانی در این حوزه داشته‌ایم.

نشست یک روزه هم‌اندیشی مدیران فرابورس و بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی 130 نفر از مدیران عامل، روسای هیات مدیره و مدیران مالی شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس حضور دارند و درباره فرصت‌ها و ظرفیت‌های بازار سرمایه را برای ورود مجموعه‌های اقتصادی این نهاد، بحث و بررسی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha