۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 937
کد خبر: 84843462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ درصد هزینه تبدیل خودروهای مسافربر به دوگانه‌سوز یارانه دولتی است

اردبیل - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل گفت: طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه‌سوز با اولویت ماشین‌های پرمصرف از ماه‌های قبل شروع شده‌ و حدود ۷۵ درصد هزینه آن، به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل به ایرنا، سید حجت مدنی اظهار کرد: دوگانه سوز کردن خودرو یکی از راه‌های موثر در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هواست و این روند ابتدا از ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها و پس از آن با تولید خودروهای داخلی آغاز شد.

وی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می‌شود و مالکان خودروها با مراجعه به سایت  GCR.niopdc.ir نسبت به ثبت نام و نوبت‌گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل به دوگانه سوز اقدام کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل گفت: چهار هزار و ۸۵۴ دستگاه خودرو برای تبدیل به دوگانه‌سوز در استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۹۳۶ خودرو دوگانه‌سوز شده است و ۹۱۸ دستگاه خودرو در صف تبدیل هستند.

طبق اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی این استان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد افزایش یافته است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha