آتش‌زنندگان مزارع پس از برداشت محصول در اردبیل دادگاهی می‌شوند

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از ممنوعیت سوزاندن بقایای گیاهی پس از برداشت محصول در مزارع خبر داد و گفت: افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش ایرنا ، علی‌حسین احدی‌عالی روز چهارشنبه اظهار کرد: آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت گندم و جو طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ قانون هوای پاک ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع خودداری کرده و موارد تخلف را به شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تابعه گزارش کنند.

احدی سوزاندن  بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول از سطح مزارع را موجب از بین رفتن مواد ارزشمند خاک ، افزایش شوری خاک زراعی ، آلودگی آب و هوا و محیط زیست دانست و افزود: این موارد تخریب مواد مغذی خاک و فقیر شدن خاک زراعی را به همراه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: کشاورزان برای این اقدام خود دلایلی از جمله سریع‌تر آماده شدن زمین برای کشت بعدی و از بین بردن آفات و علف‌های هرز را عنوان می‌کنند ولی باید به جای این روش غلط استفاده از سموم مناسب و تناوب زراعی و اجرای خاکورزی حفاظتی جایگزین شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha