۷۳ هزار نفر از شهروندان درگیر در سیلاب های مردادماه امدادرسانی شدند

قزوین - ایرنا- دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران هلال احمر از ابتدای مرداد تا امروز به ۷۳ هزار نفر که تحت تأثیر سیل در ۲۴ استان کشور قرار گرفته بودند، امدادرسانی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوب سلیمانی روز چهارشنبه در همایش مدیران جمعیت هلال احمر منطقه یک کشوری در دوره آموزشی تشکیل تیم‌های تخصصی امداد و نجات در خانه‌های هلال در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، افزود: در حال حاضر بیش از ۶ هزار خانه هلال در سطح کشور فعالیت دارد که فرصت مناسبی برای ارائه بهتر خدمات به مردم است.

سلیمانی یادآورشد: خانه‌های هلال احمر نقطه ارتباطی بین مردم و جمعیت هلال احمر است و با آموزش و آگاه‌سازی مردم می‌توانیم در بحران‌ها کمترین تلفات و آسیب‌ها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خانه هلال از سال ۹۹ در کشور راه اندازی شده است، اظهار داشت: نقش خانه‌های هلال‌ می‌تواند تسهیل کننده بوده و در ترویج فرهنگ خدمت، بشردوستی، تعامل و هم‌افزایی اثرگذار باشد.

سلیمانی با اشاره به تأثیر این مراکز در افزایش سرمایه اجتماعی تصریح کرد: باید در خانه‌های هلال تیم‌های تخصصی امداد و نجات تشکیل شود.

 دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به گسترش خانه‌های هلال در محله‌ها، روستاها و شهرهای کوچک خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های همگانی یکی از اهداف مهم راه اندازی خانه‌های هلال است.

سلیمانی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تشکیل تیم‌های تخصصی امداد و نجات در خانه‌های هلال افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر امروز در مسیری گام برمی دارند که ائمه اطهار(ع) نیز در آن مسیر قرار داشتند و به مستضعفین و نیازمندان کمک می‌کردند و این یک ارزش والا برای این نهاد است.

وی خاطرنشان کرد: نمونه‌ای از ایثارگری نیروهای هلال‌احمر را در روزهای اخیر مشاهده کردیم که با از خودگذشتگی و تقدیم جان خود به کمک مردم سیل‌زده شتافته و با تمام توان امدادرسانی کردند و مصداق آیات جهادی قرآن شده‌اند.

 دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به حادثه خیربودن کشور گفت:  از ابتدای مردادماه تا به امروز امدادگران هلال احمر به ۷۳ هزار نفر که تحت تأثیر سیل در ۲۴ استان کشور قرار گرفته بودند، امدادرسانی کرده‌اند.

سلیمانی از جان باختن ۹۰ هموطن در جریان سیلاب‌های اخیر در کشور خبر داد و افزود: سه هزار و ۷۴۰ نفر امداد و نجات شدند و در سیل‌های روزهای اخیر تصاویری واضح از جهاد و ایثار نیروهای هلال احمر مشاهده شد که در سال‌های اخیر بی نظیر بود.

به گفته  دبیر کل جمعیت هلال احمر ، امدادگران و داوطلبان با جانفشانی وارد میدان شدند تا به مردم یاری رسانی و مفقودان را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حجم بیشتر عملیات در محدوده زرین دشت فیروزکوه، رفسنجان استان کرمان، دزفول، جنوب استان فارس و مناطق عشایر نشین چهارمحال و بختیاری انجام ‌شد.

سلیمانی افزود: امروز آموزش از اهمیت بسزایی برخوردار است و هلال احمر باید با اتکا به این اصل به بهترین شکل ممکن عمل کند و امروز باید ارزش لباس سرخ و سفید هلال احمر دانسته شود زیرا یکی از مقدس‌ترین جایگاه‌هایی است که انسان می‌تواند در آن قرار گیرد.

وی افزود: امروز خانه‌های هلال می‌تواند این جایگاه والای هلال احمر را نهادینه کرده و نقشی محوری در مناطق مختلف کشور ایفا کنند و خانه‌های هلال نباید از مسیر ترسیم شده خارج شوند و باید بستری برای آموزش‌های همگانی در کشور باشند و تاب آوری جامعه را ارتقا دهند.

سلیمانی با اشاره به اهمیت تشکیل تیم‌های تخصصی امداد و نجات در خانه‌های هلال گفت: کشور ما سالانه متحمل حوادث و سوانح مختلف می‌شود و مشخصاً تشکیل تیم‌های تخصصی امداد و نجات در خانه‌های هلال و مناطق دوردست کشور می‌تواند تحولی عظیم در عرصه امدادرسانی کشور ایجاد کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha