۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84843100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت دامپزشکی خراسان‌شمالی بر ذبح دام در ایام محرم تشدید شد

بجنورد - ایرنا- رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام و توزیع فرآورده های خام دامی در ایام محرم در این استان تشدید شد.

ابراهیم تقوایی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله طرح ویژه نظارت بهداشتی و شرعی دام های قربانی در ایام محرم توسط دامپزشکی اجرا می شود و امسال نیز در این زمینه دستورالعمل هایی به ادارات دامپزشکی شهرستان ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: ناظران بهداشتی از جمله دامپزشک، کارشناسان، تکنسین ها و مهندسان بهداشتی به همراه روحانیون بعنوان ناظران شرعی در قالب تیم های ثابت و سیار در این طرح مشارکت دارند.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی ادامه داد: تهیه و توزیع نذرهای نیکوکاران و افزایش مصرف فرآورده‌های دامی به ویژه گوشت در دهه اول ماه‌ محرم افزایش می یابد به همین دلیل نظارت های دامپزشکی در این زمینه بیشتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، سردخانه‌ها، مساجد، تکایا و محل‌های استقرار هیات های مذهبی در ایام ماه محرم به صورت ویژه نظارت می‌شود و گروه های ثابت و سیار دامپزشکی در این زمینه فعال هستند. 

تقوایی با تاکید بر ضرورت سوق دادن کشتار دام به کشتارگاه ها گفت: کشتار غیرمجاز دام، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی و اقدامی غیرمجاز است.

وی عنوان کرد: هشدار لازم برای تهیه فرآورده های خام دامی از مراکز مجاز به هیات های مذهبی داده شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha