بررسی «طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس» فوریتی شد + متن کامل طرح

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، بررسی تقاضای یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت و ۱۴۴ نماینده با یک فوریت این طرح موافقت کردند.

در بخشی از این طرح آمده است: موضوع ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی و رفع نواقص و کاستی های قانون انتخابات همواره به عنوان یکی از چالش های نظام انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده است، به نحوی که چنین مسئله‌ای مکرراً از سوی نهادهای مجری و ناظر انتخابات به عنوان یک درخواست از مجالس قانون گذاری در ادوار مختلف طرح شده است و دولت محترم نیز از چندین دوره قبل بر اراده خود در این خصوص تصریح نموده است. همین ضرورت نیز باعث شد در تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۵ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و بر ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی تأکید شود.

در ادامه این طرح بیان شده است: تاکید معظم له در دیدار اخیر نمایندگان مجلس یازدهم مبنی بر اصلاح قوانین انتخاباتی مورد تصریح قرار گرفت. با
همان نگاه نخست به این سیاستها مشاهده می‌شود آنچه مدنظر سیاست‌های کلی مزبور قرار گرفته عمدتاً ناظر به مسائلی است که نسبت به وضعیت قوانین موجود وجود داشته است و گویا نوعی آسیب شناسی نسبت به قوانین موجود می باشد.

متن کامل طرح را اینجا ببینید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha