ساخت ۱۷ طرح گردشگری در استان مرکزی مصوب شد

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبر: 84842953
ساخت ۱۷ طرح گردشگری در استان مرکزی مصوب شد

اراک - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ساخت ۱۷ طرح تاسیسات گردشگری با حجم‌ سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال اعتبار در استان مرکزی مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی مرزبان روز چهارشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: متقاضی ساخت ۱۵ طرح از این تعداد تاسیسات گردشگری، مالک شخصی زمین هستند و ۲ طرح گردشگری نیز درخواست استفاده از اراضی ملی را دارند.

وی اظهار داشت: با ایجاد این تاسیسات گردشگری برای ۷۸۱ نفر فرصت اشتغال برای افراد جویای کار در استان فراهم خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: این طرح‌ها در شهرهای استان شامل خنداب و خمین چهار متقاضی، کمیجان، شازند، محلات و ساوه هر کدام یک متقاضی،  تفرش چهار متقاضی، اراک پنج متقاضی برای سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری اعلام آمادگی کرده‌اند.

مرزبان افزود: این طرح ها در بخش‌های تاسیساتی و تجهیزاتی صنعت گردشگری شامل احداث مجتمع بین راهی، مهمانسرا و بوم گردی و اقامتی در نقاط مختلف استان است.

وی اظهار داشت: تقویت و حمایت از صنعت گردشگری به ویژه گردشگری فرهنگی و تاریخی کلید حل مشکلات این حوزه و کمک به این صنعت است.

بیش از دو هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha