۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84842905
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نگرانی واشنگتن از پیامدهای کشته شدن الظواهری

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۱
کد خبر: 84842905
نگرانی واشنگتن از پیامدهای کشته شدن الظواهری

تهران- ایرنا- ایالات متحده آمریکا در پی کشتن ایمن الظواهری سرکرده شبکه تروریستی القاعده در پایتخت افغانستان، نگران نتیجه معکوس این اقدام و خطر به وجود آمدن دور جدید خشونت‌های ضدآمریکایی است.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای هشدار داد که به دنبال کشتن الظواهری، حامیان القاعده یا سازمان‌های تروریستی وابسته به آن ممکن است به دنبال حمله به تاسیسات، پرسنل یا شهروندان آمریکایی باشند. 

این وزارتخانه معتقد است که با توجه به کشتن سرکرده القاعده در تاریخ ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) احتمال بیشتری برای شکل‌گیری خشونت‌های ضد آمریکایی وجود دارد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه با مضمون اخطار به شهروندان خود، الظواهری را مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر علیه آمریکا دانست که همچنان از عاملان خود می‌خواست به آمریکا حمله کنند. از همین رو بیانیه مزبور تاکید کرد که شهروندان آمریکایی سطح بالایی از هوشیاری را هنگام سفرهای خارجی داشته باشند. 

کاخ سفید همواره و در مقاطع مختلف ادعا کرده که ترورهای هدفمندی که از سوی نیروهای آمریکایی انجام می‌شود، باعث امن تر شدن جهان خواهد شد. از روز گذشته کشتن الظواهری با انتقادات از سوی رسانه‌های آمریکایی مواجه گردید.

روزنامه واشنگتن پست نیز روز گذشته با اشاره به سخنان جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در مورد اینکه "الظواهری در هفته‌های اخیر ویدئوهایی تهیه کرده و از پیروان خود خواسته بود تا به آمریکا و متحدانش حمله کنند"، نوشت: القاعده به افغانستان بازگشته و بایدن شایسته سرزنش است چون شرایطی ایجاد کرده که به تحت تعقیب ترین تروریست جهان اجازه داده تا به مرکز شهر کابل برود و در شهری که از دست القاعده آزاد شده عملیاتی طراحی کند. کشتن القاعده بزرگترین پیروزی سیاست خارجی بایدن است اما این حقیقت که رهبر القاعده در کابل بوده، بزرگترین رسوایی سیاست خارجی او به حساب می‌آید.  

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha