آورد آب سیلاب‌های اخیر معادل سه روز مصرف آب تهران بود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بارش‌ها و سیلاب اخیر حدود ۱۰ میلیون مترمکعب یعنی معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «محمدرضا بختیاری» در جمع خبرنگاران در مورد بارش‌های اخیر، اظهار کرد: میانگین مصرف روزهای اخیر آب در تهران معادل روزانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب بوده است.

وی ادامه‌داد: به دنبال بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر این تصور نادرست در افکار عمومی شکل‌گرفته که آورد آب سیلاب‌ها کمک زیادی به ذخایر و منابع آبی کرده است، در حالی که بخش عمده‌ این سیلاب‌ها در حوضه‌های آبریز نبوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با آمادگی قبلی و تدابیر اندیشیده شده در چارچوب پدافند غیرعامل، حتی خروج ۱۲ ساعته تصفیه‌خانه‌های شماره ۲ (کن) و هفتم تهران از مدار نیز هیچ خللی در آب‌رسانی به پایتخت ایجاد نکرد و از ۳۰ ساعت پیش از آغاز سیلاب، آماده روبه‌رو شدن با این مشکل بودیم و حجم مخازن را به‌گونه‌ای تنظیم کردیم که هیچ مشکلی در روند تأمین آب رخ ندهد.

بختیاری خاطرنشان‌کرد: سیاست‌گذاری و اجرای پروژه‌های آب‌رسانی در استان تهران بر مبنای پدافند غیرعامل و مدیریت بحران موجب پایداری شبکه با کم‌ترین میزان خسارت شد.

به گزارش ایرنا، پیشتر «فیروز قاسم‌زاده» سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به سیلاب‌های اخیر گفت: از رواناب تولیدی بارش‌های اخیر، تاکنون حدود ۲۶۰ میلیون مترمکعب وارد مخازن سدهای کشور شده که سدهای استان سیستان و بلوچستان حدود ۱۳۰ میلیون مترمکعب، سدهای استان تهران حدود ۹.۵ میلیون مترمکعب و سد زاینده‌رود نزدیک به هشت میلیون مترمکعب ورودی داشته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha