۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۶:۴۱
کد خبرنگار: 1172
کد خبر: 84842732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز معتادان متجاهر ماده ۱۶ زنان در زاهدان راه اندازی می‌شود

زاهدان- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری های صورت گرفته و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مرکز معتادان متجاهر ماده ۱۶ زنان در زاهدان راه اندازی خواهد شد.

علی زندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز ترک اعتیاد معتادین متجاهر زن تبصره ۲ ماده ۱۶ در استان وجود دارد اما ظرفیت قابل توجهی نیست که خوشبختانه امسال با پیگیری های صورت گرفته، سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده که تولیت آن با قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق و سپاه سلمان است.

وی گفت: سپاه امروز توانسته در تمامی حوزه ها موفق ورود کرده و خروجی مثبت داشته باشد که بر همین اساس راه اندازی مرکز ماده ۱۶ زنان با پیش بینی ظرفیت ۳۰۰ نفر را عهده دار و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز تجهیز این مرکز را تقبل کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پنج میلیارد تومان اعتبار نیز برای ایجاد مرکز ماده ۱۶ مردان در شهرستان سراوان و پنج میلیارد تومان به همین منظور به شهرستان چابهار اختصاص داده است.

وی بیان کرد: همچنین این سازمان چهار میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان برای ایجاد مرکز ماده ۱۶ مردان در زابل اختصاص داده که به صورت نقدی به متولی آن یعنی شهرداری زابل، پرداخت شده است.

زندی گفت: تمامی این مراکز با نگاه حرفه آموزی و اشتغال ایجاد خواهند شد.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان یک و نیم میلیارد تومان نیز برای توسعه مرکز ماده ۱۶ استان که در خیابان شهید میرحسینی قرار دارد، اختصاص داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بالغ بر ۲۷ و نیم میلیارد تومان در سال گذشته و امسال برای ایجاد مراکز ترک اعتیاد استان کمک کرده که این امر در کشور بی نظیر است و مقرر شده در صورت نیاز مجددا تمدید اعتبار از سوی این سازمان صورت گیرد.

وی ادامه داد: سپاه در یکی از خیابان های شهر زاهدان یک نانوایی را با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان راه اندازی کرده که تعدادی از معتادان نجات یافته در آن مرکز به پخت نان مشغول هستند و به نوعی توانمندسازی انجام شده اند.

زندی گفت: جمع آوری معتادان متجاهر باعث از بین رفتن بسیاری از جرائم خرد در جامعه خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha