۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۷
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84842467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه محمد شهراستان البرز: از نهضت امام حسین (ع) باید درس آموخت

کرج- ایرنا- امام جمعه محمد شهراستان البرز گفت: از نهضت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا برای زندگی و آینده باید درس آموخت.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام «سید ابوالفضل میر احمدی » روز سه شنبه در سلسله نشست های جهاد تبیین اداره کل آموزش و پرورش البرز که به همت اداره  قرآن، عترت و نماز هر هفته برگزار می شود، افزود: همانگونه که امام خمینی (ه) فرموده اند: " عاشورا اسلام را زنده نگه داشته است" و شیفتگان آن حضرت ۲ ماه عزاداری می کنند تا به یاد امام حسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم بریزند و غمگین باشند.

وی بیان داشت: پیغمبر اسلام (ص) فرمودند : " حسین از من است و من از حسین هستم ".

وی با اشاره به اینکه عاشورا که می شود آتشی در دل شیفتگان آن حضرت روشن می شود، خاطرنشان کرد: این سوال در ذهن تداعی می شود که سید الشهدا چه کرده که همه را به حرکت در می آورده و عزادار می کند.

میراحمدی تصریح کرد: در هر مملکتی که باشی با آمدن محرم دلت آرام نمی نشیند و یاد امام حسین (ع) و یاران باوفایش در کربلا در دل و ذهنت تداعی می شود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) یاد پیغمبر اسلام را در بین مردم زنده کرد، یادآورشد: رسول اکرم (ص) فرمودند که کشتی حسین (ع) نجات بخش است و هرکسی سوار آن شود، این کشتی آن را به سعادت می رساند.

وی ادامه داد: هرکسی در راه امام حسین (ع) گام بردار، بهشتی می شود و همچنین برای شناخت بیشتر نسبت این واقعه مهم باید بصیرت افزایی کنیم.

امام جمعه محمد شهراستان البرزعنوان کرد: در ماه محرم برای خود امام حسین (ع) عزاداری کنیم و ما نباید عزاداری امام حسین (ع) را آلوده مسائل مادی کنیم.

وی به تعیین مبلغ از سوی عده ای از مداحان برای حضور در مراسم محرم پرداخت و افزود: تعیین مبلغ درست نیست و مداحان برای مراسم عزاداری نباید مبلغی را مشخص کنند.

میر احمدی تاکید کرد: به لطف الهی مراسم غدیر هم چند سالی است که توسط مردم به صورت جشن و اطعام برگزار می شود.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha