۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84842405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس شورای اجرایی حزب الله: مقاومت در لبنان تعیین کننده است

تهران - ایرنا - رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها باید بدانند که مقاومت در لبنان تعیین کننده گزینه ها و آینده این کشور است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی النشره لبنان، «سید هاشم صفی الدین» امروز (سه شنبه) در سخنرانی خود در مجلس عاشورایی در مجلس اعلای شیعیان لبنان اظهار داشت: مقاومت که مورد حمله و محاصره قرار گرفت و امروز هم محاصره است، روز به روز به پیروزی و موفقیت رسید و در حال حرکت و تاثیرگذار است و این را امروز و هر روز ثابت می‌کند که [ مقاومت ] برای لبنان و یک قدرت ملی و یک قدرت برای همه مردم لبنان و نیرویی برای آینده کشور و آیندگان کشور است و قدرتی است که دشمن فقط زبانش را می‌فهمد.  

وی با اشاره به اینکه امروز در سایه تلاش حزب الله و مردم لبنان طی دهه‌های گذشته، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها متوجه جایگاه و نقش مقاومت در این منطقه شده اند، گفت:  اما امروز شرایط کاملا [ با دهه های گذشته ] متفاوت است. 

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: برای آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و هرکسی که به آینده لبنان یا کل منطقه فکر می‌کند، هیچ راه‌حل یا گزینه‌ای به نام مقاومت لبنان وجود ندارد و مقاومت است که گزینه‌ها را تعیین و آینده را رقم می‌زند و همه اینها به یاری خداوند متعال است. 

وی گفت: این صحبت برای ادعا یا اینکه خودمان را از بقیه هموطنان متمایز کنیم نیست و هدف ما این نبوده و نیست که همیشه خودمان را در این کشور به کسی تحمیل کنیم بلکه گفتار ما مشارکت و همگرایی و همیشه برای منفعت مشترک و منافع ملی بوده است.  

صفی الدین با بیان اینکه هر کشوری که با فشارهای خارجی و بحران‌های بزرگ مواجه می‌شود دچار فروپاشی و ضعف اقتصادی، معیشتی و توان مالی می‌شود، افزود: ما از سه سال گذشته همه را دعوت کرده‌ایم که برای نجات کشور قدم بر داریم و به رغم اختلاف‌های سیاسی با یکدیگر دیدار و تبادل نظر کنیم و برای اینکه چگونه باید به امور را معالجه کنیم به تفاهم برسیم.  

وی افزود: ما برای بحث و گفتگو و به منظور یافتن راه حل‌های واقع بینانه و رسیدن به راه حل‌هایی که به نفع مردم باشد و مردم از آن بهره‌مند شوند تشکیل جلسه دادیم اما هیچ جواب و پاسخی دریافت نکردیم. 

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: ما به آن‌ها گفتیم به خارج و وعده‌های خارجی‌ها و سفارتخانه‌ها و اینکه اموالی از آنجا برسد تکیه نکنید و ما به آن‌ها گفتیم که تنها خود را خسته می‌کنید، اینها به لبنان چیزی نمی‌دهند و به مردم لبنان هیچ خدمتی نمی‌کنند، زیرا منشأ مشکل لبنان از اینهاست و ما نمی‌توانیم با کسی که این مشکلات را برای ما ایجاد کرده است به دنبال راه حل باشیم. 

وی اظهار داشت: یک سال تمام شده است و گفته های آمریکایی‌ها درباره گاز مصر و برق اردن همچنان در حد وعده باقی مانده است، اینها خجالت نمی‌کشند و هر چند وقت یک بار یک هیات آمریکا می‌آید و با سفیر آمریکا جلسه برگزار می‌کنند. 

وی افزود: جالب است که هر روز شرایط جدیدی را می‌شنویم، در حالی که آن‌ها باید بفهمند که آمریکا چیزی می‌خواهد و آمریکا امکان ندارد دستوری صادر کند یا دری را باز کند مگر اینکه قبل از آن برای رژیم اسرائیل امتیاز بگیرد. 

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان بیان کرد:  اما می‌دانیم که تا زمانی که در این کشور هستیم، این اراده را داریم، این شناخت و تجربه را داریم که رژیم اسرائیل پس از این همه شکست و بعد از این همه توانایی که داریم و خواهیم داشت و به یاری خدا در روزهای آینده بزرگتر هم خواهد شد، از این پس چیزی (امتیازی) از لبنان نخواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha