دانشگاه‌های استان اردبیل در برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل همکاری می‌کنند

اردبیل - ایرنا - سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی از همکاری دانشگاه‌های استان اردبیل در برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه محقق اردبیلی، دکتر اسماعیل چمنی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته علمی و پژوهشی، اساتید و دانشگاه کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت: هشت سال دفاع مقدس میراث ماندگاری برای جمهوری اسلامی ایران است و ما باید قدردان آن باشیم.

وی بر لزوم نهادینه کردن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: تکریم خانواده شهدا، تکریم نظام جمهوری اسلامی است و توجه به جامعه ایثارگری، توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی افزود: یکی از شاخصه‌های مهم و منحصر بفرد انقلاب شکوهمند اسلامی در بعد معنوی و فرهنگی که موجب بالندگی مستمر انقلاب و نهضت جهانی اسلام در سراسر دنیا شده است، ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت می‌باشد که توجه و گسترش این فرهنگ در همه سطوح، راز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان است.

رئیس کمیته علمی و پژوهشی، اساتید و دانشگاه کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت طی ماه‌های آتی در دانشگاه محقق اردبیلی ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش برای فراهم کردن زمینه‌های لازم رشد و پویایی فکری و معنوی جامعه بویژه قشر جوان ضروری است.

سرهنگ علیرضا حسن‌زاده ، دبیر اجرایی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: این کنگره شامل شهدای استان از شهدای چالدران گرفته تا شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ارتش، سپاه و مرزبانی است.

وی بر ضرورت موج‌آفرینی در خصوص کنگره در استان تاکید کرد و افزود: ایجاد، خلق و تولید آثار ماندگار در راستای این کنگره مورد تاکید است.

استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha