صالحی‌امیری: کرونا می‌تواند توجیه قانع‌کننده‌ای باشد؛ مسئولیت برگزاری انتخابات با وزارت ورزش است

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک گفت: قرار شد بگوییم به خاطر کرونا و مصدومیت چند بازیکن تیم امید نمی‌توانیم در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی‌امیری روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای تاریخ شفاهی ورزش ایران در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تیم فوتبال امید کشورمان، اظهار داشت: با میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال در ارتباط هستم. اتفاقی که افتاد این بود که تست کرونای ۴ نفر مثبت بود و امکان داشت تعداد مبتلایان در اردو بیشتر شود. نکته دیگر این بود که تعدادی از بازیکنان مصدوم هستند و در کنار ابتلای برخی به کرونا کار سخت شده بود. عدم همکاری باشگاه‌ها در مورد بازیکنان چالش سوم بود.

وی ادامه داد: در مسایل فنی مداخله نداریم و وظیفه حمایتی داریم. طی دو مرحله یک میلیارد کمک کردیم و مسیر کمک و حمایت ادامه دارد. همه رسانه‌ها، افکار عمومی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک کنند تا تیم امید جایگاه خود را پیدا کند.

رییس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: آنچه در جایگاه کمیته می‌گویم در تقسیم کار، وظیفه ما حمایت بود که انجام شد. برآورد هزینه ارزی و ریالی این تیم سه میلیارد بود و هزینه لباس و پرواز و اسکان انجام شد. حضور در مسابقات و بازی‌های اسلامی و مقابله با تیم‌های آفریقایی مهم بود. جدول این بازی‌ها با کناره‌گیری ایران دچار تغییر شد. با سرپرست کاروان صحبت شد و قرار شد به خاطر کرونا بگوییم امکان حضور نداریم‌. در بحث هزینه‌ها دنبال این هستیم که پول پرداختی را پس بگیریم. اگر امکان نداشته باشد، پولی که پرداخت شده باز نمی‌گردد.

صالحی‌امیری افزود: سرپرست کاروان ایران در حال مذاکره با ستاد برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی است و با توجه به اینکه کرونا مسئله اول تیم ملی است، می‌تواند توجیه قانع‌کننده‌ای باشد. فکر نمی‌کنم جریمه‌ای متوجه ما باشد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت غیبت رئیس، هیئت رئیسه می‌تواند یک نماینده برای انتخابات کمیته معرفی‌کند، گفت: همه موارد ابهام را از بخش حقوقی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) استعلام گرفته‌ایم. آن‌ها پاسخ دادند سرپرست‌ها حق معرفی فرد از هیئت رئیسه‌ را ندارند چون سرپرست موقت است من قبلا سوال کردم و باید حتما هیئت رئیسه مستقر باشد. این را هم بگویم که راجع به سرپرست‌ها هیچگاه ابهام نبوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص حاشیه‌های پیش آمده در خصوص اعزام برخی افراد غیر به همراه کاروان به بازی‌های کشورهای اسلامی و سفر زودهنگام برخی نفرات کادر سرپرستی به قونیه، توضیح داد: این موضوع با هماهنگی بود چون ۱۲ مورد داشتیم که لازم بود هماهنگی انجام شود. مانند تغییرات ۷ مورد در کشتی، والیبال و تیراندازی با کمان؛ این در حالی است که لیست بسته شده بود. طبق جلسه قرار شد دوستان از نزدیک با ستاد بازی‌ها موضوع را حل کنند. خبر خوش اینکه همه تغییرات اتفاق افتاد و اینکه کادر زودتر رفت مشکلی نبود.

صالحی‌امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۲ نفر از کمیسیون‌ها قرار است به قونیه اعزام شوند، خاطرنشان کرد: کمیسیون ورزشکاران و اخلاق تقاضا کردند یک نفر حضور داشته باشد که موافقت کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص برابری فدراسیون‌های المپیکی و غیر المپیکی در انتخابات، یادآور شد: طی یکسال اخیر بارها در جلسات روسای فدراسیون‌ها نگرانی خود را از تغییر نسبت فدراسیون‌های المپیکی به غیرالمپیکی اعلام کردم. مسئولیت برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها با وزارت ورزش است و انتظار دارم در این خصوص حساسیت بیشتری به خرج دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha